Vill inte ha sex med min man
Du ska få ett råd från en som har varit med ett tag... Jag har varit ihop med samme man i 26 år och jag kan lova dig att lusten inte är konstant. Känslorna inför sex kan vara allt från jubel till avsmak i perioder utan att det behöver betyda att man inte älskar varandra. Det viktiga (min erfarenhet) är att inte ta det så hårt och att lämna varandra ifred om lusten inte finns just då. Att pocka på och forcera är ingen bra idé, det skapar bara mer olust och press. Likaså detta med att "väcka" lusten med diverse hjälpmedel, porrfilm mm, kan skapa press och tvång. Att se en porrfilm när man inte har lust är väl inget kul?! Nej, säg åt honom att inte ge några inviter alls, inget sexprat och inga såna sms osv. När du fått vara ifred och fått lite "ledigt" från sexet ett tag kommer du nog att känna dig sugen igen. Man kan tappa lusten tillfälligt även om man fortfarande älskar varandra, så är det faktiskt. Prata om det med din partner, var noga med att inte anklaga och säg för Guds skull inte att du är äcklad av honom. Säg att du bara har tappat lusten och inte vet varför, det är ju så det är. Be honom hjälpa dig att få lusten tillbaka genom att backa undan lite. Tala om att du VILL ha lust och att du älskar honom. Du ska se att det löser sig! Livet är långt och det går upp och ner, så är det bara!