• Anna Paulita

CSN fråga

Ni som börjar skolan, eller fortsätter skolan med ny termin nästa vecka och har lämnat in studieförsäkran, har ni hört från CSN? Jag ansökte om studiemedel för hela året i höstas och lämnade studieförsäkran i måndags (första dagen). I vanliga fall brukar det gå jättesnabbt men denna gång har jag inte hört ngt från dem alls.

Hur är det för er andra?

Jag vet inte om det är olika för komvux, högskola/Universitet, KY och folkhögskola men jag pluggar iallafall på universitet.

• Svar på tråden CSN fråga
  • raspberryrevolution

du kan ju logga in på deras hemsida och se om de reggat den. sen brukar pengarna komma inom en vecka, när man redan har en ansökan inne,

• Elina mamman

jag lämnade studieförsäkran dagen innan terminen började (tisdags förra veckan) fick pengarna i måndags. kolla på din sida på csn, på utbetalningar, där står det när du ska få nästa utbetalning

• Anna Paulita
    raspberryrevolution skrev 2009-01-15 13:36:47 följande:
    du kan ju logga in på deras hemsida och se om de reggat den. sen brukar pengarna komma inom en vecka, när man redan har en ansökan inne,
    Elina mamman skrev 2009-01-15 13:38:35 följande:
    jag lämnade studieförsäkran dagen innan terminen började (tisdags förra veckan) fick pengarna i måndags. kolla på din sida på csn, på utbetalningar, där står det när du ska få nästa utbetalning
    Det står att studieförsäkran är lämnad den 12.1. Det står inget datum för första utbetalning, dock för resten av månaderna.

Funderar på om det har att göra med att terminen inte startar förrän på måndag den 19 januari. När startar era teminer?
  • FIA1

Samma här, lämnade studieförsäkringen i måndags och ska börja den 19:e. Har varit inne på min sida på csn, men de har inte laggt ut om någon utbetalnings dag ännu, men det kommer väll förhoppningsvis i morgon innan helgen, hoppas jag i alla fall =)

• Anna Paulita
    FIA1 skrev 2009-01-15 13:42:51 följande: