• Anna Paulita

CSN fråga

Ni som börjar skolan, eller fortsätter skolan med ny termin nästa vecka och har lämnat in studieförsäkran, har ni hört från CSN? Jag ansökte om studiemedel för hela året i höstas och lämnade studieförsäkran i måndags (första dagen). I vanliga fall brukar det gå jättesnabbt men denna gång har jag inte hört ngt från dem alls.

Hur är det för er andra?

Jag vet inte om det är olika för komvux, högskola/Universitet, KY och folkhögskola men jag pluggar iallafall på universitet.

• Svar på tråden CSN fråga
  • Anna Paulita
    Poison Girl skrev 2009-01-15 14:44:04 följande:
    Dom har säkert bara mycket att göra så här i och med terminsstart.
    Ja, det är väl så.
  • tessum

Det står att utbetalning sker tidigast en vecka efter att studieförsäkran är inlämnad.
    Jag lämnade min i måndags och hade pengar på kontot idag, har aldrig varit med om att pengarna kommit så snabbt tidigare. Annars brukar jag ha otur och få vänta 2 veckor efter att studieförsäkran är inlämnad =)

• Jenny87

Jag pluggar på komvux och jag lämnade studieförsäkran i tisdags (första dagen) och jag fick mina pengar idag

(¯`°?.¸ ღ♥ Måns 13 november 2007 ♥ღ¸.?°´¯)
  • Poison Girl

Jenny87 skrev 2009-01-15 21:54:22 följande:

Jag pluggar på komvux och jag lämnade studieförsäkran i tisdags (första dagen) och jag fick mina pengar idag
    Komvux börjar kanske lite tidigare än de som pluggar på högskola/universitet?
  • Poison Girl

Loggade precis in på csn.se och jag får mina pengar på måndag

• Sparkle

så fort som skolan registrerat er så kommer pengarna..(plus att ni me har gjort det) o har skolan startdag den 19e så kommer pengarna efter det, har skolan den 25e som startdag så kommer pengarna efter det.. osv.. Alla skolor har inte samma dag som man startar..

• Esthery

Jag fick mina pengar tre dagar efter kursstart. men är du orolig är det ju bara att ringa och kolla, de ska ju ha någon maxtid i telefonkö nuförtiden så förhoppningsvis kommer du fram.

• sandrasol