• Anonym (Tja)

Sambons kompis pundar...

Det är MÅNGA som snortar kokain på fester o på krogen. För endel börjar kännas som ofarligt o som ngt man borde legalisera. Jag tycker inte det, jag har sett baksidan vid ett flertal tillfällen och det är ingen trevlig syn. Det är inget missbruk.

Finns väl de som kan hålla bruket till hyfsat. De som bara tar det ngn gång då och då. Men ack och tvi om man blir fast o vem vet vem som blir det? Är ju som att spela ryskroulett med dig själv.

Säg vad du tycker, det gör jag!

• Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:12:11 följande:

Ja, vi är nog bara en handfull skulle jag tro... Skrämmande.
    Ja visst vore det härligare om alla gick omkring med lite tics, ryckig gång o små hjärnskador! Sen kunde man ju skylla all skit man tar sig för på att man var lite för stenad... mitt liv skulle bli så enkelt.
  • Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:31:59 följande:

Sedär, det var ju ett smart och insiktsfullt inlägg. Det du talar om är problematisk konsumtion. All konsumtion är inte problematisk.
    Självklart inte, men hur vet man vilka som blir problematiska o vilka som inte blir det? Ja man lär ju upptäcka det men antagligen inte i tid.
  • Anonym (Tja)

Vad är meningen med att riskera sitt eget välmående o samtidigt dra med sig lite anhöriga o kanske några andra offer på vägen. Ett missbuk drabbar inte bara en själv.

Svartmåla, varför gör man det?! Har du någon tanke om det kanske? Man vill missunna folk som klarar av att droga sina rus kanske?

• Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:47:10 följande:

Det måste inte bli ett missbruk. Ditt sistnämnda kan man ibland tro att det handlar om, ja. Det spelar fortfarande ingen roll, för att svartmåla och förstora upp kan i många fall ge kontraproduktiv effekt, åtminstone om man har ett ädelt mål och inte bara är ute efter att avsky och smutskasta.
    Ja du, vad ska man säga? Återigen hur många tror du klarar av att hålla det på låg nivå i längden? Visst jag känner endel som bara testat ngngång på "skoj". Men tyvärr vet jag fler som trillat dit på allvar. Det är liksom ingen lek längre då och det är defenitivt inte skoj. Det kommer man inte i från. Det måste inte bli ett missbruk nej, men varför riskera?

Jag skulle glatt hålla med om att det är upp till var och en att avgöra om man bara pajade för sig själv. Samma som man säger om rökning etc. Skillnaden är att man förstör för så många fler än sig själv om man trillar dit på droger. Annars är jag för att var o en styr över sig själv. Droger är dock något som väldigt få hanterar att styra över i längden. Det är fakta...

För min del handlar det om att jag är rädd om mina medmänniskor. Jag önskar inget ett sånt öde. Jag har sett mycket skit.
  • Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 21:05:07 följande:

Jag har också sett mycket skit, men jag har sett mycket som inte blir till skit också. För min del tycker jag att det utbredda och accepterade alkoholmissbruket som figurerar i massor av Svensson-hem är ett långt större problem som orsakar mer förödelse än vad ett narkotikabruk nödvändigtvis behöver göra.
    Alkohol är ju samma grej. Skulle man presenterat alkohol i dag skulle det inte vara lagligt det heller, så jag håller absolut med dig! varför alkohol är ett större problem är ju för att det är vanligare. Hade droger varit lika vanligt och accepterat hade det också varit ett betydligt större problem. Tror du inte det?
  • Anonym (Tja)

Anonym (Fundersam) skrev 2009-01-15 21:19:00 följande:

Naturligtvis är det sambons lägenhet också.Därav dilemmat
    Förstår att det är en knepig fråga. Dock borde dina argument vinna eftersom det inte är lagliga saker han håller på med. Det tycker jag att man har rätt att välja bort från sitt hem.

Sen är det ju svårt att stå på sig och säga nej åt en person som man gillar. Men du kan väl förklara att du faktiskt gillar honom och inte kan ansvara för vad han tar sig för men att du inte vill att han gör det i ditt hem. Jag tror han respekterar det.
Svar på tråden Sambons kompis pundar...