idiblon yes skrev 2009-01-15 20:47:10 följande:
Det måste inte bli ett missbruk. Ditt sistnämnda kan man ibland tro att det handlar om, ja. Det spelar fortfarande ingen roll, för att svartmåla och förstora upp kan i många fall ge kontraproduktiv effekt, åtminstone om man har ett ädelt mål och inte bara är ute efter att avsky och smutskasta.
Ja du, vad ska man säga? Återigen hur många tror du klarar av att hålla det på låg nivå i längden? Visst jag känner endel som bara testat ngngång på "skoj". Men tyvärr vet jag fler som trillat dit på allvar. Det är liksom ingen lek längre då och det är defenitivt inte skoj. Det kommer man inte i från. Det måste inte bli ett missbruk nej, men varför riskera?
Jag skulle glatt hålla med om att det är upp till var och en att avgöra om man bara pajade för sig själv. Samma som man säger om rökning etc. Skillnaden är att man förstör för så många fler än sig själv om man trillar dit på droger. Annars är jag för att var o en styr över sig själv. Droger är dock något som väldigt få hanterar att styra över i längden. Det är fakta...
För min del handlar det om att jag är rädd om mina medmänniskor. Jag önskar inget ett sånt öde. Jag har sett mycket skit.