• Hatar Sverige

Sambons kompis pundar...

Du överreagerar. Jävla moralpanik. Det må vara olagligt - men det får väl stå för honom?

Svärje och denna ständiga moralpanik. Jag blir tokig!

• Hatar Sverige

Word!

idiblon yes skrev 2009-01-15 19:39:06 följande:

Du överreagerar. Stigmatiseringen av "knarkare" är helt jävla absurd! Att du tycker det är obehagligt för att du inte varit nära det innan, och kanske inte vill vara det igen, är helt okej och kanske förståeligt. Men döm inte människan, tro inte att det är så vansinnigt farligt som alla ska få det att låta som. I övrigt så är det bara att släppa det. Han skadar inte dig eller din sambo, och förmodligen inte sig själv heller sålänge det inte är problematisk konsumtion. Chill!
  • Hatar Sverige

Jag tkr inte absolut att du dubbelpostar. För övrigt. tkr ?! vafan betyder det ?

Anonym skrev 2009-01-15 20:06:40 följande:
    jag tkr absolut inte du överreagerar
  • Hatar Sverige

Snälla, följ mig till världens ende! Du verkar vara den enda vettiga människan på detta hemska forum!

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:07:57 följande:

Nej, vad hade man väntat sig med tanke på den skrämselpropaganda och medvetna stigmatisering svensk debatt och politik ägnat sig åt. Det enda felet polaren gjorde var att ta det så pass öppet så att någon kunde komma och känna obehag av det.
  • Hatar Sverige

Ditt hem? Vad hände med sambons hem?

Anonym (Fundersam) skrev 2009-01-15 21:05:20 följande:

Naturligtvis får han komma hit en vanlig onsdag om han inte är påverkad. Vilket han dock aldrig gör, han åker till oss för att festa då vi bor i en större stad. Dilemmat är helt enkelt att: * Min sambo blir sur/ledsen för att jag inte vill åka med när X har fest, då han vill att vi ska funka ihop. Jag menar att jag har rätt att göra ett val, precis som X har. * Jag inte tänker bjuda in honom på någon form av tillställning hemma hos oss om han har för avsikt att använda droger när han är där, eftersom det är MITT hem, och där bestämmer jag reglerna. Detta vägrar dock sambon att acceptera. Med andra ord, rörigt:)
Svar på tråden Sambons kompis pundar...