Inlägg från: reader |Visa alla inlägg
  • reader

Bra barnmorska MVC Linné? (Göteborg)

Här är en till som undrar! Ska till BMG för första gången om 1 1/2 vecka. Jag skrev in mig på Internet, men hon som ringde upp och gav mig en tid var så fruktansvärt otrevlig att jag redan är osäker på ifall jag vill gå där... Hoppas ju på att hon satt i receptionen och inte var min blivande barnmorska. Alternativet är MVC Linné/Masthugget, men jag har ingen koll alls på vem som är bra/dålig. Det är ju det där med mammagrupp också, det får man väl genom MVC, men inte om man går hos BMG?

• reader

Nature child (och andra som går/gått hos BMG): Vilken vecka var ni där första gången, och gjordes det något UL då?

Eftersom jag aldrig fött barn tidigare och inte varit på första besöket än så är jag verkligen en novis på området än så länge..

• reader

HelleGbg: frågade du om det innan du kom dit, eller sa du det samma dag? Jag ska också på inskrivning vecka 10-11 (vet inte exakt hur långt gången jag är pga oregelbunden mens), men vill absolut göra ett UL för att allt ska kännas lite mer verkligt. Mår alldeles för bra för att riktigt tro på det :)

• reader

Jag är i vecka 9, ska dit om 1 1/2 vecka. Tack för tipset, ska säga till barnmorskan när jag kommer dit. Fick aldrig något namn av den sura kvinnan som ringde upp och gav mig min tid... Är du nöjd? Ca en och en halv timme fick jag veta att det skulle ta.

• reader

Nu har jag varit på inskrivningen på BMG. Fick världens sötaste barnmorska; varm, förtroendeingivande och härlig! Hon som gjorde mitt VUL var också supermysig. Allt gick jättebra och jag känner mig väldigt nöjd med mitt val. Och så häftigt det var att få se lilla bebisen och dess hjärta som slog så fint! :)

Svar på tråden Bra barnmorska MVC Linné? (Göteborg)