• MuKo

Tatuering på insidan av handleden

Har nu länge funderat på att tatuera mig på insidan av handleden. Men har svårt att bestämma mig för motiv. Antingen en blå stjärna. Men tydligen är det vanligt med stjärnor på handleden. Eller kanske barnens namn. Men det kanske blir för kluddigt om det inte är stort nog?
    Någon med idé om hur namnen skulle sitta på handleden? Eller kanske tom någon som har en bild att visa upp?

• Svar på tråden Tatuering på insidan av handleden
  • kattochbebis

Kan man tatuera sig på insidan av handleden? Är det inte farligt om man kommer för nära pulsådern? Bara en undran...

• MuKo

Jo, det kan man. Har sett många som har en där

• Klantus

Jag har en tatuering på insidan av handleden.. Det är en svart siluett av flygplanet Viggen :)

• Taggtroden

Ja, stjärnor är det många som har! Två vänner till mig som är tvillingar har tatuerat varandras namn på "alviska" på handleden. Det är ganska liten stil, men inte alls kluddigt. Om du går till en proffsig tatuerade så ska det inte behöva se kluddigt ut! De vet hur de ska göra för att det ska se så bra ut som möjligt! Själv har jag text tatuerad på ryggen i runskrift. Det är ju en idé om man inte vill skriva ut namnen "bara" som dom är

• Taggtroden

Jag känner också en hög med folk som har tatuerat på insidan handleden och det är inte farligt. Det gör bara svinont, säger dom som gjort det

• Klantus
    Taggtroden skrev 2009-01-15 18:26:03 följande:
    Jag känner också en hög med folk som har tatuerat på insidan handleden och det är inte farligt. Det gör bara svinont, säger dom som gjort det
    Jag tyckte inte alls det va farligt.. Har många andra tatueringar som va värre.. :)
    Jag håller med om att det inte alls blir kluddrigt med namnen där.. Är tatueraren duktig (som jag förutsätter) så blir det jättefint!
  • MuKo

Ja det finns ju jätte många fina olika typsnitt att få namnen i. Problemet är att det ena, Alexander är länge än namnet Felix. Så vet inte riktigt hur dom ska sitta på handleden.

• Klantus
    MuKo skrev 2009-01-15 18:47:33 följande:
    Ja det finns ju jätte många fina olika typsnitt att få namnen i. Problemet är att det ena, Alexander är länge än namnet Felix. Så vet inte riktigt hur dom ska sitta på handleden.
    Ett på varje?
  • Taggtroden

Klantus skrev 2009-01-15 18:30:09 följande:

Jag tyckte inte alls det va farligt.. Har många andra tatueringar som va värre.. :) Jag håller med om att det inte alls blir kluddrigt med namnen där.. Är tatueraren duktig (som jag förutsätter) så blir det jättefint!
    Ja, det verkar vara väldigt individuellt det där

Ts, en på varje handled kanske? Eller det längre namnet närmast handen och det kortare under? Fast i samma storlek då
Svar på tråden Tatuering på insidan av handleden