Alexzandrah skrev 2009-01-18 11:36:16 följande:
a men jag skattar i ski i norge! är tydligen det land man jobbar i som ska betala ut fp hursomhelst!
Njae, har läst lite nu på norska fk (Nav) och tydligen måste du vära medlem altså betala trygdeavgift för att ha några rättighetar. Det bästa du kan göra är att prata med Nav i Ski. Dom vet vad som är rätt, eller kan ta reda på det för dig. Att forstå alla löjliga reglar dom har är inte lätt, det är ju en djungel

Alexzandrah skrev 2009-01-18 11:37:45 följande:
Ska kolla på min lönespec nu direkt :P Men om de är så att sverige ska betala ut min fp sen får jag lägsta då? 180kr/dagen :(
Inte så säkert det. Om du har betalat skatt i Sverige under tiden du har jobbat i Norge så ska du ha samma rättighetar som om du jobbade på Volvo eller vilket som hälst företag i Sverige. Det är ju skatten du betalar inn til landet som bestämmer vem som ska betala dig när du är fl. Dom kan ju inte ge dig lägsta summan om du tilför landet skatt va? Egentligen är ju du hur snäll som hälst då i deras ögon. Du skattar til dom och inte tar du jobbet från någon annan. Altså perfekt för Sverige