• Nanniii

Högt blodtryck av p piller

Hej hej

Idag var jag på kontroll på mödra efter 3månaders intag av p piller. Fick då reda på att jag hade lite högre blodtryck än vanligt, vilket jag inte haft problem med innan, då jag inte gick på p piller alls.

Har haft en del problem med mellanblödningar också.

Barnmorskan var så försenad i andra patienter, så jag tog i stort sätt blodtrycket sen gick igen.

Jag fick inte ens reda på att det kanske var på tal om att byta p piller eller om jag ens ska fortsätta ta dom.

Nu sitter jag här och väntar på min mens och undrar över nästa vecka när det är ny karta.

Ska man fortsätta ? Högt blodtryck är ändå något att följa upp.

Ibland blir man bra allt snurrig.
    Någon som kanske varit med om samma som jag?

Tack
    /Nanni

• Svar på tråden Högt blodtryck av p piller
  • ohmy

Nej, inte högt blodtryck men att man oroar sig för vad man stoppar i sig!

Har mkt proppar och liknande i släkten, fast dom var över 50 när dom fick dom men jag tycker inte ändå det känns bra att stoppa i mig mina piller som jag har som ger en ökad risk för proppar..

Ska nog sluta med mina i nästa vecka. Pallar inte mer!

• katjasruta

Jag fick sluta med p-piller för 7 månader sedan pga att jag fått ett högre blodtryck, var inte kraftigt höjt men än min barnmorska tyckte att jag absolut skulle börja med annat p-medel. Fick p-spruta istället men den gör att jag ökar i vikt massor istället:( Kontakta en barnmorska och be om råd, lycka till med p-medlet. Ibland så önskar jag att man slapp stoppa sig en massa tabletter och hormoner.

• Nanniii

Hej!!

Okej , jag förstår inte . Gick till apoteket dagen efter och där låg ett recept på neovletta igen . Kontaktade min läkare istället för mödra,och hon tyckte det var konstigt att barnmorskan gett mig samma trots mitt höga blodtryck.

Jag har iaf slutat på mina p piller nu, ska se om det finns något annat jag kan använda mig av.

Jag har också tröttnat. Varit på dåligt humör ofta .Nu när jag har slutat har jag varit sjukt glad hela tiden. så det är skönt.

Håller med att man önskar att man ibland slapp ta piller.

Jag hade planer på p sprutan, men ökar man ivikt av den alltid eller?:)

Sköt om er

• katjasruta

Jag har bytt från p-piller till p-spruta och har gått upp 5 kg fastän jag äter nyttigare och rör på mig mer. Känner mig faktiskt gravid. Ska inte ta några fler p-sprutor nu, däremot så blev mitt humör bättre av p-sprutan, har tagit 3 sprutor. Jag funderar nu på hormonspiral men egentligen skulle jag bara vilja strunta i alla dessa p-medel men man måste ju ta något. Lycka till i p-medel djungeln:)

Svar på tråden Högt blodtryck av p piller