• mammaNena

Ont på framsidan av smalbenen, någon som har en idé?

När jag va gravid 05 fick jag benhinne inflammation i båda smalbenen. Nu 4 år senare gör det fortfarande fruktansvärt ont då och då. någon som vet vad man kan göra åt det? kan inte gå på långpromenad och som idag, vara ute för länge när det e kallt.
    hade tom fodrade höga kängor på mig, men ändå sitter jag här och det värker i benen

Tips, idé??

• Svar på tråden Ont på framsidan av smalbenen, någon som har en idé?
  • lovemyboys

Testa att ta på dej andra/olika skor...jag får göront av vissa skor, men jag får alltid testa mej fram....

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Fru X

Benvärmare. Börja träna, försiktigt, på sikt kommer det att gå över.

• mammaNena

Jag tycker jag har testat hur många som hälst inget par som funkar hittils. inte heller så kul att köpa 20 par för att se vilka som funkar

lovemyboys skrev 2009-01-15 20:10:13 följande:
    Testa att ta på dej andra/olika skor...jag får göront av vissa skor, men jag får alltid testa mej fram....
  • MiisPiis

Ja, det kan ju vara skorna! Man måste ha rätt skor, med rätt dämpning. Fodrade, höga kängor säger inte så mycket om kvaliten, tror du skulle må bäst av att uppsöka en ortoped, eller en privat sådan som ordnar ett ilägg och talar om vilken typ av sko som passar dig.

• moohl

Det är viktigt att skorna sitter ordentligt på och att snörena (om det finns) är ordentligt knytna så att skorna följer med naturligt och att du inte måste "lyfta" skorna (om du förstår vad jag menar). Men har man en gång haft benhinneinfl. är det svårt att bli av med det helt och hållet för alltid tyvärr

• MiisPiis
    moohl skrev 2009-01-15 20:14:53 följande:
    Det är viktigt att skorna sitter ordentligt på och att snörena (om det finns) är ordentligt knytna så att skorna följer med naturligt och att du inte måste "lyfta" skorna (om du förstår vad jag menar). Men har man en gång haft benhinneinfl. är det svårt att bli av med det helt och hållet för alltid tyvärr
    Jodå, det kan visst försvinna. Jag får så ALLTID när jag använder dåliga skor.....men det försvinner när jag använder några som verkligen passar min fot och vrist, och smalben! Men man måste söka för att hitta här.
  • mammaNena

ja då är det ju bara en utväg. tack för svaren.

• TBS

Jag har dragits med envisa benhinneinflammationer i åratal!
    Räddningen blev en iläggssula med dämpning och ordentligt stöd för hålfoten (ca 300:- på intersport)

• mimmi 1

du kan ju även smörja benen med nån smärtlindrande salva, som zon, voltaren etc...
    eller liniment som ökar blodcirkulationen och på så sätt hjälper till med läkningen. jag rekommenderar ormsalva, finns både på apoteket och i hälsokosten. den är bra och luktar inte "liniment"
    Min tonårs son använder den alltid när han fått sträckningar och skador i idrotten....

• Amazina

Röstar också på benhinneinflammation. En isande svidande smärta!? Har haft det med. Det enda som hjälper är vila.

Svar på tråden Ont på framsidan av smalbenen, någon som har en idé?