"Alla andra får..."
Säkert funits liknande trådar längre tillbaks men orkar inte leta! Vad har ni för tider för era tonåringar (alltså när de bör vara hemma, inte gå & lägga sig)? Min äldste (går i 9:an) har under hösten/vintern haft 22.00 på vardagar & 00.30 på helger. Tiden på helgen kan omförhandlas om ha ska iväg på ngt speciellt, men inte bara för att "drälla" omkring på byn... Naturligtvis så "får ju alla andra" etc. Sanningen är väl också den att just de han umgås med inte har några tider alls (eller mkt senare tider) att rätta sig efter, så jag förstår att han blir frustrerad & arg. Samtidigt så har jag försökt förklara detta med "ett givande & tagande" dvs om han ser till att sköta skolan i första hand, så kanske vi även kan rucka på våra tider, betygen har tyvärr dalat under HT. Känns dock som att jag inte riktigt når honom längre.
Därför är jag nu lite nyfiken på hur det ser ut för er andra med tonårsbarn (har även en 12 & 14-åring hemma, men de har inte gett mig några såna bekymmer (...ännu... ) Är mina tider & krav verkligen så hemska?