Inlägg från: mammaNena |Visa alla inlägg
  • mammaNena

"Alla andra får..."

känner igen mig själv från den tiden, fast att det är 10 år sedan.. Hade alltid tidigare hemgång än alla mina vänner och det va skit tråkigt. När det va som roligast då skulle JAG gå hem, de andra stannade alltid kvar.
    Kan säga att jag va så jävla skoltrött då, så mina betyg va inte heller de bästa, men jag skärpte mig på vt, för att det då blev lite press..

• mammaNena

nej det e svårt.. vet själv inte hur vi kommer göra, dottern e bara 3 så det e ett tag kvar. men jag kommer nog iaf se till så att hon inte ska behöva bli den första till att åka/gå hem varje gång.

Lm71 skrev 2009-01-15 20:42:33 följande:
    mammaNena skrev 2009-01-15 20:20:16 följande:
    Jo, kan ju förstå att det inte alltid känns så kul, men å andra sidan är jag uppväxt med det omvända, alltså var jag den som inga tider hade, fick i princip sköta mig bäst jag ville. Visst var det toppen just då, men det finns en baksida av myntet också, den ser man tyvärr inte förrän långt senare... Och, som sagt, är det ngt särskilt han ska göra såsom tex disco eller andra evenemang (de har tex nattbandy mm här emellanåt) så får han ju vara med på det... Det är ju en balansgång det där, vet själv hur otroligt viktiga mina vänner var i den åldern, kanske därför jag tycker det känns så dubbelt... Lättast för mig som förälder vore ju att släppa på allt, men i slutänden blir det nog inge bra...
Svar på tråden "Alla andra får..."