• Eme800

vad är gulsäck och hinnsäck ?

Jag har varit inne på ultraljud och var då, tre dagar sedan troligen i vecka 5+1. Jag har mensvärk och bruna flytningar med bruna och någon gång brunröda "sega strimmor i". Eftersom jag inte hade hittat hit än var jag inte tillräckligt frågvis. Hon sa att det var för tidigt att se något foster men hon visade mig gulsäcken på skärmen, som barnet växer i? Jag undrar varför hon inte nämnde hinnsäcken, samt vad det är för skillnad mellan gulsäcken och hinnsäcken? Hur normalt är det att inte se något foster när man närmar sig vecka 6+0? Leder mycket mensvärk och bruna flytningar (när jag torkar mig) (har pågått i 5dagar) OFTAST till missfall? Och i så fall hur länge har man flytningarna innan missfallet?

• Svar på tråden vad är gulsäck och hinnsäck ?
  • Eme800

aha, tack Pallonpaj....men hon nämnde inget om hinnsäck, utvecklas denn senare eller saknade jag den? Hon sa att allt såg normalt ut...nu blir jag lite skraj

• pallonhaj

Jag vet faktiskt inte, men om hon sa att allt såg normalt ut så behöver du nog inte oroa dig!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • Drömmerdrömmar

Hinnsäcken är ju det gulesäcken och fostret ligger i..

så det hade du ju, det var hinnsäcken hon mätte på dig och ¨på så sätt räknade ut att du var i 5+1

vi såg ett hjärta ticka i v 7+

när vi var i 5+ såg man bara hinnsäck och en antydan till gulesäcken

• Eme800

Tack tjejer...vi får se hur det hela utvecklas, hoppas att mf inte inträffar. Kram

• lotie

Jag hade bara en gulesäck i vecka 6 nu som var 2,5 mm på tok för liten å hon sa itne heöller något om en hinna?

• Eme800

Ah tack för alla svar, hjärtat slog i vecka 7, är nu i vecka 8 och ska göra nästa vul nästa vecka (v.9)

• Tokis

Hur har det gått för er här?? är lite i samma situation...

Svar på tråden vad är gulsäck och hinnsäck ?