• Oggy

Kan min slempropp ha lossnat, v.18??(Obs!detaljer)

Igår när jag gick o kissade så kom det ut en riktigt seg genomskinlig stäng på ca 10 cm.
    Såg precis ut som en slempropp.
    Efteråt när jag gick o la mig kände jag iallafall min bebis sparka där inne.
    Har för mig att jag fått så tidigare i graviditeten men den var inte lika tjock...

Bör jag kontakta barnmorskan för detta?

• Svar på tråden Kan min slempropp ha lossnat, v.18??(Obs!detaljer)
  • Meddelande borttaget
  • Jenny28

slemproppen kan lossa i omgångar men den växer tillbaks igen om den släpper för tidigt. Skulle tro att det inte är nån fara så länge det inte kommer i samband med blod. kan ju vara bra att ringa och fråga för att lugna dig. men som sagt den växer tillbaks..

• Tigertofflan

Jo den kan lossna, men den återbildas.

Men så har man normalt sett mycket flytnignar (som inte är slempropp) när man är gravid och jag vill likna mina flytningar (när de kommer) vid ägglossnings-flytningar, det vill säga väldigt mycket och slemmigt....

• Little Pooch 05

Oj - jag vet faktiskt inte hur en slempropp ska se ut - men jag tycker du ska kontakta BM/gyn/förlossningen. Har en kompis kompis som var med om samma - slemproppen gick i vecka 22 tror jag det var, och hon var tvungen att åka in på sjukhus, de sydde ihop livmodern så inget skulle trilla ut i förtid och hon har varit tvungen att ligga hemma sedan dess! Nu är det kanske ingen fara för dig, men det är värt att kolla upp!!
    Lycka till!

• LillaMilou

Har du ringt ännu? Meddela hur det gick sedan! *nyfiken*

• Oggy

Oj, nu blev jag lite orolig. Igår på dagen hade jag lite värk i magen till och från. Inget som gjorde så ont men som besvärade lite.
    Jag får ringa till gynakuten och höra.

• Oggy

Little Pooch

Hade hon ont eller vad hände?

• Little Pooch 05

Oggy:

Njae, jag vet inte om hon hade särskilt ont, men hon visste att det var slemproppen eftersom det var andra barnet. Det läskiga med att bli sydd är ju att skulle värkarbetet sätta igång måste man in till sjukhuset i ilfart annars kan det bli komplikationer (ingenstans för bebben att komma ut!).

Men oroa dig inte för mycket, det kan ju vara precis som de andra säger - att bara delar av slempropp lossnat och att det växer dit nytt! Har du ringt?

• man76

jag fick en slemig sak för en vecka sedan men då den inte var missfärgad Typ grön eller så tyckte BM att det inte var något fick ändå lämna ett urin prov så skulle de kontrollera att jag inte hade urinvägsinfektion
    så jag tycker att du ska ringa in och kolla med dem vad de säger då är man ju alltid på säkra sidan

• Oggy

hej!
    Jag ringde in igår och de sa att jag skulle komma in för undersökning. Det kunde vara missfall på gång.
    Jag blev så ledsen och jag bara skakade av oro.
    Hon sa att läkaren inte hade kommit in än så jag skulle få lägga mig i ett rum och vänta. Läkaren fick kejsarsnitt och ambulanser som självklart gick före.
    Jag var så orolig.
    Tillslut fick jag komma in och han frågade ifall jag blödde, om jag kände bebisen och när det var senast jag kände den(det var bara ngn timme innan jag gick in till honom) om jag hade ont om jag haft några sammandragningar. om jag läckt fostervatten.
    Jag hade lite mensvärk men inget blod eller fostervatten hade kommit.
    Han undersökte mig någa och tittade på livmodertappen om den var påverkad och han såg slemproppen. han gjorde ultraljud och allt såg bra ut och bebisen levde-
    han sa såhär:" Allt ser helt normalt ut nu det jag kan se, men jag kan inte säga vad som händer efter dethär"
    Han sa om jag inte skulle känna bebisen eller om jag blödde eller jag läckte fostervatten skulle jag komma in igen.
    Det känns fortf. inte helt bra. Skall ringa min bm i morgon och fråga hur jag skall tolka allt detta.

• LinaåBullen

usch .. hoppas det ordnar sig ..

• Little Pooch 05

Vad bra att du kollade upp det! Tolka det som precis vad han sa - ALLT SER NORMALT UT! Det händer nog en hel del inne i våra magar, men det mesta är normalt. Ta det lugnt framöver bara. Kram!

Svar på tråden Kan min slempropp ha lossnat, v.18??(Obs!detaljer)