• fritzie76

Trivs inte med att vara hemma!

Jag är mamma till en 3,5 årig pojke och en flicka på 9 månader.

Första 5 månaderna var underbara tyckte jag, det flöt på så bra hemma, visst var sonen trotsig då också men det gick ändå bra. Nu senaste månaderna har dotterna så klart börjat ta mer plats och kräva mer av mig. Detta gör att jag varje dag känner mig otillräcklig och trött. Det känns som det verkligen är total kaos här hemma hela tiden. Sonen är på dottern hela tiden när hon leker själv och dottern är i sin tur på sonens saker hela tiden och då skriker han för det.

Det känns som här är gråt, skrik och gnäll hela dagarna och jag har ingen andningspaus överhuvudtaget. Jag vet inte hur jag ska orka vidare....

• Svar på tråden Trivs inte med att vara hemma!
  • fritzie76

Det hade varit en dröm att få åka iväg själv en helg....men det förstår inte sambon tyvärr!

Tänk om jag hade kunnat få ett par timmar i veckan själv!!!! Så skönt det hade varit! Som det är nu har jag aldrig någon egen tid och det sliter...

När jag frågade sambon om han inte kunde åka iväg med barnen till svärföräldrarna en kväll så att jag skulle få lite lugn o ro blev han sur o undrade varför jag inte ville umgås med dom.

När jag sa att jag önskade mig en helg för mig själv i julklapp blev han oxå sur o undrade varför jag inte ville åka iväg med honom...

• fritzie76

Vi har funderat på att jag ska börja jobba 40% snart, det kommer bli underbart. Men jag känner också att jag behöver mer tid för mig själv....när jag kan göra precis det jag vill och bara ha tyst runt omkring mig.

Sambon och jag ska åka till Göteborg den 7-8 februari, det ska så klart bli jätteskönt men jag hade så gärna velat åka bort en helg själv också...

Svar på tråden Trivs inte med att vara hemma!