• LisaT

Angående regeringsrättens dom mål nummer:4484-1997

MÅste bara säga en sak, har sett många som hänvisat till denna dom och säger: Jag måste inte vara hemma med min bonus då jag är föräldraledig...

Fast i enlighet med den här domen så blev ju sambon tvungen till det...Fattar inte, läser inte folk igenom domen ordentligt?
    Eller har jag missuppfattat något?

Jag tar gärna emot kritik, jag är inte direkt superhaj på sådana här saker, men läste igenom det och fick det till att kommnen vann och fick göra som dem tyckte var bäst. Eller?

Någon mer som läst den domen då många blivit tipsade i det här forumet om den..?

• Svar på tråden Angående regeringsrättens dom mål nummer:4484-1997
  • LisaT

Aha, ska läsa igen, hehe... Tack!

Det handlade om mina två söner och min stackars man som hade fått haft dem hemma varannan vecka eftersom han arbetar in en vecka, alltså 80,5 timmar på en vecka... Ville att dem ska få chans att gå på dagis, ochd et fick dem, men inte lilltjejen. Eftersom hon är vår gemensamma). *suck* stackars tjej, hon som älskar sitt dagis får bara gå varannan vecka nu bara för att pappa har annorlunda arbetstider, dock heltidsanställd med månadslön... *suck*

Tack iaf! *kram*

• LisaT

Aha, ska läsa igen, hehe... Tack!

Det handlade om mina två söner och min stackars man som hade fått haft dem hemma varannan vecka eftersom han arbetar in en vecka, alltså 80,5 timmar på en vecka... Ville att dem ska få chans att gå på dagis, ochd et fick dem, men inte lilltjejen. Eftersom hon är vår gemensamma). *suck* stackars tjej, hon som älskar sitt dagis får bara gå varannan vecka nu bara för att pappa har annorlunda arbetstider, dock heltidsanställd med månadslön... *suck*

Tack iaf! *kram*

• LisaT

Ojdå, haha... Två svar... Iaf jag läste och förstod nu, förut hade jag visst inte fått hem hela domen... Kanon, tack... Nu är det iaf bara lilltjejen som missar dagis på dagtid.

Svar på tråden Angående regeringsrättens dom mål nummer:4484-1997