Frågor till er med erfarenhet av flaskmatning
Hej!
Jag kunde inte amma min lilla prematurfödda dotter så det är alltså flaskmatning (Nan 1) som gäller. Vi hjälps åt min man och jag men ingen av oss lyckas få det att fungera på ett riktigt bra sätt. Kan ni hjälpa oss att svara på en eller flera av dessa frågor?
1. Trots att vi skruvar åt flaskan hårt rinner det ganska snabbt och mjölken blöter ned Leia på halsen. Vi använder såklart hakklapp men nog sjutton läcker det emellan ändå... Jobbigt för henne att byta dress hela tiden. Några idéer om hur vi skall göra?
2. Vilka flaskor använder ni/ tycker ni är bäst?
(Vi har en uppsättning "NUK" men de är mest snygga tycker jag... Leia sväljer mycket luft och sätter i halsen. Tittade på "Dr Brown" men den breda modell som fanns passar inte i vår flaskvärmare. Enligt Babyproffsens reklam skall det komma en ny, smalare flaska men den finns inte i Göteborg ännu.)
3. Hur värmer ni mjölken då ert barn är tok-panikhungrigt? Känner mig ganska usel då jag låter Leia vänta även ett par ynka minuter...
4. Förbereder ni mjölk i förväg? Vi brukar låta kokt vatten svalna, blandar pulvret och häller upp portionsvis i flaskor och förvarar i kylskåp. Hur gör ni?
Tack på förhand!
NancyDrew