• Sebbes    mamma

var kan man hitta massan som man sen kan göra gips-händer och fötter??

hoppas ni förstår vad jag menar :-P
    jag har gjort en gipsavgjutning på min sons hand..
    man blandar ihopa ngt sorts pulver o vatten.. sen stoppar man ner handen i det.. o sen stelnar det o blir en skumgummi aktig massa...
    sen kan man ta ut handen o hälla i gips..
    sen får man en gips hand..

hmm..

någon som vet...

• Svar på tråden var kan man hitta massan som man sen kan göra gips-händer och fötter??
  • karsu

Vet inte riktigt vad du menar för massa, men jag köpte ett set på panduro för att göra avgjutningar. Då gör man trolldeg som man trycker ner foten/handen i och sedan häller gips i.

• varfördåför

om man gör avtryck kan man göra med trolldeg, men man kasnke förstör degen påvägupp med handen..?! vet inet vars det du söker finns.. hobby afärer?

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • Sebbes    mamma

jag har hittat ett set på IoB-butiken..
    Men jag är bara ute efter själva massan...
    Vill göra på min o min sambos händer oxå...
    O då räcker inte d hära settet eftersom det är anpassat till små händer

o det blir gaaanska dyrt o köpa många set,,

• karsu

Men prova med trolldeg, det gör man juh lätt hemma med salt, mjöl och vatten. =)

• varfördåför
    Sebbes mamma skrev 2009-01-16 17:26:28 följande:
    jag har hittat ett set på IoB-butiken..Men jag är bara ute efter själva massan... Vill göra på min o min sambos händer oxå...O då räcker inte d hära settet eftersom det är anpassat till små händer o det blir gaaanska dyrt o köpa många set,,
    men ni kasnek kan avra nog försicktiga att göra det med trolldeg..
    2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • Pernilla b

Hej

Jag ville fråga Sebbes mamma var du köpte settet som du gjorde den första "gummi" delen i ? E de inte vanlig gips massa man häller i den sen?

Emmelies mamma

Svar på tråden var kan man hitta massan som man sen kan göra gips-händer och fötter??