• MomOfTwo

Minipiller och mens?

Efter min första graviditet började jag med minipiller, men efter att haft blödningar i stort sett varje dag i två månader slutade jag. Nu ammar jag andra barnet och har precis börjat med minipiller igen, efter en vecka kom mensen. Min syster har ätit minipiller både innan graviditet och efter utan att ha haft blödningar. Så verkar det vara för de flesta jag pratat med.

Hur är det för dig, får du mens när du äter minipiller?

• Svar på tråden Minipiller och mens?
  • Mulligmamma

Jag åt minipiller innan min första graviditet... Hade inte mens på tre år....

• MomOfTwo

Jag ville inte heller ha mens på tre år....
    Det är väl olika för alla, typiskt att man ska vara den som får oavbruten mens:(

• godishjärtat

jag fick småblödningar hela tiden, jättejobbigt att inte veta när mensen kommer. Nu äter jag vanliga igen.

• MomOfTwo

Tyvärr blir jag personlighetsförändrad av vanliga p-piller, som ett litet monster! Kanske läge att testa spiral, tycker det verkar lite läskigt bara

• Lady Blue

Första gången jag åt minipiller för flera år sedan blödde jag 3 vekor av 4. Denna gången när jag äter har jag haft mens varje månad fram tills för 3 månader sedan, nu får jag ingen mens alls. (vilket jag vill ha eftersom man springer och gör graviditetstest för jämnan istället)

• minismurfen

tappade mensen när jag åt minipiller,hade ingen mens på ca 11 år.....

• sandbacken

Jag började med minipiller och blödde ständigt i ca 55 dagar då slutade jag + att jag blev aggresiv. Jag åt Cerazette. Nu har jag ätit p-piller sen dess och det är snart 2½år sedan och det funkar kanon.

• Flippen

Jag äter minipiller (Cerazette) och har väldigt oregelbunden mens. Det kan gå allt mellan 3 dagar till 2 månader mellan blödningarna. Varje blödning varar ca 5-6 dagar.
    Men jag vägrar byta till p-piller pga hormonerna.
    Ska byta till kopparspiral när pågående mens är slut, för att slippa proppa i mig hormoner över huvud taget.

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Silledille

Med Mini-Pe så blir mensen väldigt oregelbunden men jag blöder mycket och ofta. Med Cerazette så blöder jag extremt lite och väldigt sällan. För lite för tampong, det räcker med trosskydd som det knappt kommer något i.. dessutom kommer det bara ca 5 gånger om året och håller i ca 3 dagar åt gången.
    Det kan absolut vara värt att testa olika sorter!

Svar på tråden Minipiller och mens?