• CeeJay

Vilket smör/bordsmargarin till barn?

Jag måste erkänna att jag här lite lost när det gäller smör/bordsmargarin och vilket som är bäst till barn?

Vet att "light"-varianterna inte är bra men vad rekomenderar DU?

• Svar på tråden Vilket smör/bordsmargarin till barn?
  • Cassanna

Jag rekomenderar Bregott mellan

• logg81

Bregott eller riktigt smör... Det är vad vi har på mackan här hemma...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • CeeJay

Urk, bregott som är så äckligt.. Har hört att det är någon form av "plastkulor" i bregott - är det verkligen BRA för barn?

• ludenben

bregott eller riktigt smör... det rekommenderar jag till alla för lightmargarinerna är inte bra.

• ludenben

plastkulorna ska vara i lätta och sånna liknande för att det ska bli mjukt att bre

CeeJay skrev 2009-01-16 18:45:59 följande:
    Urk, bregott som är så äckligt.. Har hört att det är någon form av "plastkulor" i bregott - är det verkligen BRA för barn?
  • Volbeat
    Svar på #3
    CeeJay skrev 2009-01-16 18:45:59 följande:
    Det är inga plastkulor i bregott! det är det bästa smöret du kan ha på mackan, ja förutom riktigt smör!
  • strojes

vi kör med milda. tror det är 80% fett i den (eller möjligen 60%), iaf inte något lättmargarin

• CeeJay

Men vad ÄR "riktigt smör" ? Jag har då aldrig sett ett paket där det står riktigt smör på ??

• ludenben

svenskt smör står det på förpackningen

CeeJay skrev 2009-01-16 18:48:48 följande:
    Men vad ÄR "riktigt smör" ? Jag har då aldrig sett ett paket där det står riktigt smör på ??
Svar på tråden Vilket smör/bordsmargarin till barn?