Inlägg från: ludenben |Visa alla inlägg
  • ludenben

Vilket smör/bordsmargarin till barn?

bregott eller riktigt smör... det rekommenderar jag till alla för lightmargarinerna är inte bra.

• ludenben

plastkulorna ska vara i lätta och sånna liknande för att det ska bli mjukt att bre

CeeJay skrev 2009-01-16 18:45:59 följande:
    Urk, bregott som är så äckligt.. Har hört att det är någon form av "plastkulor" i bregott - är det verkligen BRA för barn?
  • ludenben

svenskt smör står det på förpackningen

CeeJay skrev 2009-01-16 18:48:48 följande:
    Men vad ÄR "riktigt smör" ? Jag har då aldrig sett ett paket där det står riktigt smör på ??
  • ludenben

nej, kolla på bilden. Stekmargarin är tex milda. Det är gjort på raps. Smör är gjort på grädde. Det är två vitt skilda saker. Margarin och smör ska inte förväxlas. Bregott är med gjort på grädde tillskillnad från tex lätta.

CeeJay skrev 2009-01-16 18:51:25 följande:
    ludenben skrev 2009-01-16 18:49:24 följande: Jasså, stekmargarin.. Tack för infon, den var ju inte så svår att misstolka eller se i affären.. Tänkte inte så långt att det kunde vara matmargarin *rodnar*
  • ludenben
    http://www.matservice.se/bilder/stora/pack_large_milda_matfett_500gr.jpg billigt stekmargarin som inte alls ska förväxlas med det som heter smör
  • ludenben
    Svar på #20
    jag lovar dig, när du har slutat med de äckliga bordmargarinerna kommer du inte att kunna äta de igen. De smakar pesten jämfört med smör.
Svar på tråden Vilket smör/bordsmargarin till barn?