Amningsbehå, viktig?
Hur viktig är den egentligen...???
Hur viktig är den egentligen...???
Vad brukar dem kosta????
Super! Jag har tre stycken, två vita och en svart. Det är skönt att kunna slänga i tvätten för de blir lite mjölkiga hur mycket amningsskydd man än har
Det är sååå skönt att bara knäppa upp och inte behöva knöla med både tröja _och_ BH.
Ta9 skrev 2009-01-16 21:14:30 följande:
Jag har precis köpt på H&M, två för 200. Jag är bara i v. 26 än men då de vanliga inte passar längre tänkte jag att jag ändå kunde slå till. Jag hade en helt underbar BH förra gången som jag typ alltid hade på mig (jag handtvättade och torkade snabbt) då gäller det att de är sköna. Den var rätt dyr - men värd pengarna. Tyvärr tappade (!) jag den - den åkte ur en väska någon av de få gångerna jag inte hade på mig den.
Jag säger - satsa på en bra BH och köp till någon sån där billig ful skön sak från apoteket för att ha extra. Risken är att dina bröst läcker och då behöver du något, natt som dag, för att hålla de där mjölkskydden på plats (vad de nu heter igen...).
Tror märket var Emma Jane eller något liknande på den jag hade. Fick typ bäst i test i någon mammatidning...
Kan rekomendera amningslinne på natten. Det är mycket skönare att sova i. Jag köpte ett tvåpack billigt på H&M.
Dom e oxå bra att ha under en vanlig tröja om man inte vill visa hela magen vid amning.
Twilfit har väldigt bra amnings-bh:ar. Själv har jag väldigt små bröst (något som verkar vara helt förbjudet när man är gravid och/ eller ammar...) och det är enda stället jag hittat amningsbh med a-kupa på. Provade en idag där från abecita med b-kupa som var helt gudomligt skön, men den kostade 400 spänn... önskar att jag hade haft råd med den. De andra som jag köpt där är deras eget märke och kostade 199 spänn stycket. Helt ok pris och jag tycker dom är bra och snygga.
Håller med oxe om amningslinnen från HM. De är kanon! Väldigt sköna också
Vad gäller att visa magen så brukar jag ha ett linne och tröja på mig. vid amning så drar jag ner linnet för att få fram bröstet och upp tröjan, om ni förstår. På det sättet slipper man visa magen
abecitas bh är jättebra
JA! Köp en bra, köp en billig (twilfit och lindex har helt ok), stor, utan byglar innan förlossningen, och när bebisen är ungefär en månad så går du till en mammabutik/specialbutik och provar ut en riktigt bra med byglar, oftast blir brösten stora och ffa bredare än de är i vanliga fall. Svårt att hitta en bh som inte klämmer som inte är en amningsbh.
När jag ammade mitt första barn hade jag nästan alltid amningsbh, men med det andra har jag inte använt amningsbh en enda gång. Jag använder vanliga lätt vadderade bygelbh:ar, då jag tycker det är mycket skönare med ordentligt stöd. Jag vet att detta inte rekommenderas men jag har inte haft minsta problem med mjölkstockning, såriga bröstvårtor mm denna gång, vilket jag hade första gången. Prova dig fram och använd det som är skönt och funkar för dig.
va bra o få höra lite olika åsikter men ska kolla upp dem som dem har på hm=) Den får vi se hur det blir framöver=)
Tack för alla förslag=)
Trevlig helg på er allihop!!
Jag har väldigt liten byst och läcker ingen mjölk så för mig har det bästa varit toppar som liknar sport-BH:ar i modellen. Tycker det har varit mer besvärligt med BH:ar där man måste lossa hakar på. Nu kan jag bara dra ner tyget lite med ena handen.
De jag har är i rätt luftigt material också jämfört med de amnings-BH:ar jag ändå hade inhandlat.
Jag kör helt utan BH, jag har så små bröst och läcker inte mjölk. Jag har amningstoppar med "lucka" för brösten.
vart hittar man amningslinnena på hm? Bland underkläder eller bland mammakläder?
carriwells mjuka bh använder jag och är jättenöjd. Hade inte klarat mig utan dessa. Jag har fyra stycken, och vi tvättar ca var 3:e dag. (jag byter varje dag av hygieniska skäl)
jag hade 2 amningsbehåar , sen ett par mjuka sköna sportbehåar , dem hade jag alltid på natten och även på dagen ibland , funkade kanon och supersköna ! kostade nog runt 50 kr på maxi
cariwells bh:ar är så jäkla sköna. och jo det underlättar väldigt, speciellt om man är borta. hemma är väl skit sak samma egentligen