• minängel

Vad servera på dop?

Har ni några tips på mat att servera på ett dop? Det får inte vara för dyrt.

• Svar på tråden Vad servera på dop?
  • korfu08

Göra egen smörgåstårta eller vanlig tårta, om det endast skall vara fika. Pastasallad om det skall vara mat och sen tårta till kaffet,

• Himalya

vi hade pasta sallad. En med kyckling och en med kassler. Bröd, dressingar, smör och ost till.
    Sen hade vi kaffe och tårta. Blev inte speciellt dyrt.

• JessAnn

Vi ska göra det så enkelt som möjligt för oss. Vi köper en smörgåstårta och en vanlig prinsesstårta.

• Mammut och Papput

Paj kanske?

Varit på dop där man gjorde egna lyxmackor. Buffe av pålägg. Sedan rulltårtebakelser till efterrätt.

• minängel

Vilka bra tips Fler?

Soppa va ju bra, då kan jag oxå äta.

• Jerci

Vi gjorde det oxå enkelt för oss med smörgåstårta och sen "prinstårta" till kaffet!

• Mamma mars05

Ska ha dop nästa söndag och har nog bestämmt mig för buffe med olika sorters pålägg så gäster själv får bre bullar mm .
    Tänkte servera lite olika juicer, cider mm att dricka och så kaffe med rosa prinsesstårta, kanelbullar och ngr småkakor.
    En skål lösgodis med rosa godis också.

• Ann Lee
    minängel skrev 2009-01-17 09:26:38 följande:
    Vilka bra tips Fler? Soppa va ju bra, då kan jag oxå äta.
    Vi funderar på en italiensk kycklingsoppa. Jag ska ta och provlaga den idag, återkommer om hur den blev.
  • Soon2be

vi hade ljummen potatissallad och kycklingben. tårta och kaffe efter det. billigt och jättegott!

Svar på tråden Vad servera på dop?