• silhuett

Phil & Teds (syskonvagn)?

Finns det någon med erfarenhet av denna vagn med extrasätet (så att det blir en syskonvagn)?:
    babybee.se/butik/product_info.php{32}185&osCsid=a8f31a7eae3c9d1c41e01d20df2c9ca3

Hur länge går den att använda till två barn? Alltså, hur länge får det yngre barnet plats därbak?

Ny kostar den (+insatsen) 7000 kr. Är det värt det?
    Har hittat nån som säljer vidare dessa vagnar oanvända för 5700 kr. Är det nått fuffens mån tro..?
    www.abc-annons.se/viewad.php&aar

• Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?
  • Caro Lin e

*s* Ja alla barn är ju olika, det får man inte glömma... Men som sagt alla fyra barnen i min närhet som åker P&T (mycket olika barn... ) gillar att sitta bak. Fast det är klart några garantier har man ju aldrig...

• Caro Lin e

Har du visat din man bilder på vagnen? Så gjorde jag, och sen var det han som blev mest entusiastisk... Det verkar vara en vagn som tilltalar män, för jag har hört många som säger samma sak...

• Gummisnodden

Hur går vagnen i snö då?

• silhuett

Ja, jag visade bilderna och han blev också entusiastisk! Men när jag nämnde priset blev han inte lika glad...

Men eftersom vi inte ska ha barn förrän i december så har jag ju lite tid att övertala honom på
    Kanske har vi även tid med att spara undan lite pengar varje månad. Det största problemet är väl att vi även behöver köpa en ny bil...

• Caro Lin e

Clara: Nja, det är nog inte så mycket billigare... Men framförallt så brukar de inte skicka vagnar hit från USA, tyvärr.

• silhuett

har pratat med min man, och han har en kompis i USA. Eventuellt kan vi be kompisen köpa vagnen åt oss och skicka hit den.
    Det är bara tull-kostnader och sånt vi vill kolla upp i förväg.

• Caro Lin e

Silhuett: Momsen blir 25% av hela summan (alltså vagn, tillbehör och frakt) sedan blir tullen 2,7% av hela summan (dvs vagn, tillbehör, frakt och moms). I alla fall om det är samma nu från USA som det var från Nya Zeeland för ett år sen.

• Phio

Har inte läst hela tråden, ursäkta om jag upprepar något som någon redan skrivit. Jag har en P&T, den är toppen. (Har en 6 veckors och en 2 åring.) Annonsen som var länkad till i början är en "privatimportör", säkert pålitlig, men jag tror eg. inte det hon håller på med är lagligt?? Men jag kanske har fel. Jag skulle iaf inte beställa därifrån, skulle inte våga... Jag beställde min från England, betalade cirka 5400 för vagn, syskonsits och cocoon samt frakt. Fördelen med att beställa från England är ju att du slipper tullen.

• Gummisnodden

Phio: någon hemsida som du beställde ifrån?

Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?