• gulligbebis2009

Hjälp! Har fått enblödning i vecka 5! Är det vanilgt eller missfall?

Hej!

Har fått en mensliknande blödning, bara rent blod, inga klumpar vad jag kan se iallafall. Är det vanligt eler ska jag tolka det som ett missfall? Har en tid hos BM på tisdag så jag ska prata med henne då.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hjälp! Har fått enblödning i vecka 5! Är det vanilgt eller missfall?
  • Lucia1987

Om det är en mesliknande blödning kan det tyvär tyda på att det är ett missfall )=
    Jag tycker du ska ringa till kk och höra med dom, be om att få komma in om du är orolig...!

• amag

Jag fick en blödning då och ringde in, men BM trodde att kroppen trodde den skulle få mens, å då kan den visst göra så! ... Men min blödning varade bara i några timmar för att sen sluta och aldrig mer synas till.

Kraftiga blödningar är tyvärr ett tecken på missfall.. =(
    Speciellt om dom inte slutar...

• gulligbebis2009

Tack för svaren. Blir bara förbryllad när jag läser här för de som fått missfall säger att de har ont i magen med vilket inte jag har. Får prata med BM på tisdag.

• Clarissa83

Efter att själv ha blödit och rumlat runt i alla trådar jag hittat här på fl (och nätet i övrigt) så har jag lärt mej att man verkligen INTE kan uteslute det ena eller det andra. Jag blödde tre veckor innan jag visste att jag var gravid. Var då i v ca6-7. Gjorde VUL, bebisen mådde bra blödde igen i v 10 åkte in på VUL på nytt, allt bra.. Endel blöder utan orsak. Endel får ont andra inte. Det är ett rent helvete att inte kunna läsa av sin kropp bättre än så, jag vet, men man måste låta tiden ha sin gång.. Hoppas det går bra för dej!

♥ 23 februari får vi veta vem som bor härinne.. En tös eller pojke månne? ♥
  • gulligbebis2009

Låter positivt iallafall då, blödde du varje dag i tre veckor? Jag får försöka att tänka på annat och se vad de säger på BM.

• Crazymadde

Jag sitter i samma sits. enligt uträkningar här så ska jag vara i vecka 7. 6+2 idag.

Jga började blöda den 13 och blödde som en mens. nu är den 17 och bödningen är inte alls mkt nu, kommer stundvis. jag har ju tyvärr haft lite klumpar.

men jag börja fundera på om det har varit ett missfall eller inte. för jag känner mig lika gravid som innan om inte mer gravid pga illamåendet. men jag har pratat med både bm,gyn och kvinnokliniken. alla säger att det är för tidigt att se nått. och att det ÄR ett missfall..

men med min dotter kunde dom se så fint å bra i vecka 6-7 det kunde dom jäklarna inte svara på.. jag vill ha allt bekräftat!

• Maarit78

hej jag har en fråga jag böörja få ont i svanken o fick en pytteliten blod drop ne man torka ne man varit på toa..och har kommit några droppar då o då men nu har jag inte ont men kan det va ett missfall???skulle vara tacksam för svar...hej

• gulligbebis2009

Det började igår kväll, fick lite rosa på pappret när jag var på toa, ca 2 timmar senare började jag blöda mera. Är ungefär som en mens blödning för mig. Det jag tycker är konstigt är att jag inte har smärtor i magen som många skriver att de har. Jag ska ringa min BM och prata med henne på måndag, har egentligen min första tid bokad på tisdag. JAg hoppas att det bara är kroppen som är inställd på att man ska få mens, läste detta på en sida på nätet. Kommer inte ihåg vilken efter allt sökande idag.

• Ellisizza

Om du väntar ett par dagar och sen gör ett grviditetstest som är negativt eller svagare än innan är det troligen mf.

Jag fick mf i november i vecka 6. Hade inte ont alls men fick en mensliknande blödning utan klumpar. Åkte in akut och de gjorde ett gravtest som var negativt. De gjorde även vul och såg att det inte fanns mycket som skulle ut så därför trodde de att jag inte skulle blöda mer än en mens och inte ha ont (vilket stämde). Så ont behöver man inte ha.

Har även hört om folk som blött utan att det blivit mf så det enda du kan göra är att vänta och se. Ska hålla alla tummar för dig och hoppas att det går bra!

• gulligbebis2009

Tack, det är bara att vänta och se.

På Babycenter skriver de:

Blödningar tidigt i graviditeten är alltid en källa till oro, men samtidigt är det förvånansvärt vanligt. Det kan ha flera olika orsaker.

Alldeles i början av graviditeten, när det befruktade ägget fäster i livmoderväggen kan det blöda lite under en eller ett par dagar. Senare, när moderkakan implanteras i livmoderväggen kan det också uppstå en liten blödning. Vissa kvinnor kan få en så kallad genombrottsblödning.

Graviditetshormonerna tar över kvinnans vanliga hormoncykel men det kan fortfarande finnas variationer i den normala cykeln. En del kvinnor kan få en blödning ungefär vid den tiden då de skulle haft mens och det beror på de här "bakomliggande" variationerna i hormonnivåerna. Hos vissa kvinnor sker en uppmjukning av livmoderhalsen, vilket kan ge en blödning tidigt i graviditeten.

En blödning kan även bero på infektion i slida eller livmoderhals eller på en polyp (godartad utväxt) och kan också uppkomma efter samlag. Ibland kan man inte avgöra vad en liten blödning beror på.

Prata med din barnmorska eller läkare om du får en blödning under graviditeten. Mindre blödningar är ofta inte allvarliga. Blodblandade flytningar eller blödningar med färskt blod, särskilt om de åtföljs av smärtor i magen eller kramp ska dock alltid tas på allvar och kollas upp eftersom de kan vara tecken på missfall, utomkvedshavandeskap (när embryot fäster i äggledaren i stället för i livmodern) eller, senare under graviditeten, problem med moderkakan.

Om man får blödningar tidigt i graviditeten är det helt naturligt att man blir orolig. Kontakta sjukvården, så att de kan kontrollera att allt ser bra ut, både nu och under hela graviditeten.

• ewq

jag hade blödning i samband med BIM, plussade i v8+1 och hade då fått vara med om två blödnignar vid min beräknade mens.

• lilla mej

skrev presis detta i en annan liknande trad, vill bara upplysa inte skramma ok

hej, ja jag vet inte vad du vill hora men jag ville bara beratta nar jag fick ma upptacktes i v 18, sa borjade det med sma blodningar, inte mycket men anda en blodning. Inget annat inga krampor eller smartor, och eftersom alla sa till mig att det ar normalt sa forsokte jag halla mig lungn. Gick till rutin ul i v 18 och fick reda pa att fostret dott i v 7, men kroppen hade liksom inte fattat det och framkallat missfall. Men alla blodningar bor tas pa allvar. VIsst det finns manga sombloder och det gar bra anda, men manga ganger ar det ett tecken pa att det ar nagot fel. Krav att fa bli undersokt, lycka till.

• Crazymadde

hmm. då kan jag ärligt t6alat inte fatta hur fan dom kan neka vård! det tar 10 min att kolla upp detta för att rädda en kvinnas tankar och förtvivln! jag ska försöka leta upp en privat gyn. men jag anar att dom inte har sånt i växjö.

• ewq

jag ringde gyn akuten och fick komma in på kontroll två gånger.

• gulligbebis2009

Jag ska ringa min barnmorskemottagning i morgon, de är halvprivata och höra vad de säger. Hur lång tid efter ett missfall visar graviditets test negativt?

• amag

Det kan visa samma dag neg. som det kan visa positivt upp till 6? veckor tror jag...

• gulligbebis2009

Pratade med Bm nu på morgonen och hon tror det var ett tidigt missfall, vilket jag nog med känner för min grav. symptom är borta känns det som (svullen mage och ömma bröst) Magen känns liksom tom...

Så hon sa att det bara var att försöka igen, så nu börjar den eviga längtan efter ett + igen!

• sep09

Hur går det för dig?
    Jag känner mig fortfarande lite deppig ibland över att det blev missfall, även om det var skönt att det kom så tidigt.
    Har testat med ÄL-stickor och hade ÄL för ca en vecka sen, så det är bara att hoppas det "tar sig" igen, lite tråkigt att börja om och vänta på + igen.

Hoppas det går bra för er!

gulligbebis2009 skrev 2009-01-19 08:56:48 följande:
    Pratade med Bm nu på morgonen och hon tror det var ett tidigt missfall, vilket jag nog med känner för min grav. symptom är borta känns det som (svullen mage och ömma bröst) Magen känns liksom tom...Så hon sa att det bara var att försöka igen, så nu börjar den eviga längtan efter ett + igen!
Svar på tråden Hjälp! Har fått enblödning i vecka 5! Är det vanilgt eller missfall?