• Anonym

Vad är det för skillnad på våtservett och tvättservett?

Vill vara anonym för jag skäms över att inte veta..

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på våtservett och tvättservett?
  • Februarii

Tvättservett fuktar man själv med t ex vatten eller olja medan våtservetter redan är blöta. Jag föredrar tvättservetter.

• Leather Cravat

Tror inte det är någon skillnad alls egentligen.

Fast när jag hör ordet "våtservett" tänker jag på sånna där små i en pappersförpackning som luktar starkt av citron.

• Leather Cravat

Februarii skrev 2009-01-17 13:02:56 följande:

Tvättservett fuktar man själv med t ex vatten eller olja medan våtservetter redan är blöta. Jag föredrar tvättservetter.
    Ah, alltid sagt tvättservett om redan blöta servetter. ^^
  • Anonym

Varför föredrar du dem, är de billigare eller så?

• Februarii
    Anonym skrev 2009-01-17 13:06:35 följande:
    Varför föredrar du dem, är de billigare eller så?
    Mindre otrevliga ämnen i dem. Vet inte om de är billigare eftersom vi inte köper våtservetter. Men de vi använder kostar 21-22 kr för 200 servetter. Coop Xtra använder vi då vi tycker de är mjukast och skönast av de vi prövat hittills.
  • Anonym

Aha okej.. får se vilka vi kommer använda.. På ett sätt kanske det är bättre med våtservetter eftersom man kanske inte har nära till vatten jämt?

• Leather Cravat

Coop extra våtservetter kostar ungefär 16 kr för 72 st (har jag för mig).

Så helt klart billigare med de man själv blöter ner.

• Februarii
    Anonym skrev 2009-01-17 13:12:42 följande:
    Aha okej.. får se vilka vi kommer använda.. På ett sätt kanske det är bättre med våtservetter eftersom man kanske inte har nära till vatten jämt?
    Vi har en liten bytta som vi fyller med vatten innan bytet. Men t ex i bilen eller på tåget är det ju praktiskt med våtservetter.
  • jayne doe

Man kan göra egna våtservetter av tvättservetter. Lägg dom i blöt i handfatet med lite olja i vattnet en stund och krama ur dom sen. Har man dom i en stängd burk eller påse så förblir de fuktiga. Men gör inte så många i taget då är risken att de möglar.

• Anonym

Willys kanske har billiga våtservetter? Jag ska nog kika iaf.. men ang. otrevliga ämnen.. det kan ju itne vara så farliga eftersom de är till spädbarn?

• Marma

Nä men man ska ju fortafarand einte ha dom i ansiktet enligt förpackningen. Länge sen jag köpte våtservetter så det kanske ändrat. Men hemma funkar det lika bar met tvättservetter, finns i skumplast oxå. bort/resa våtservetter. brukar ha båda i skötväskan.

• Februarii
    Anonym skrev 2009-01-17 13:18:14 följande:
    Willys kanske har billiga våtservetter? Jag ska nog kika iaf.. men ang. otrevliga ämnen.. det kan ju itne vara så farliga eftersom de är till spädbarn?
    Tyvärr är det rätt vanligt att tester utav babyservetter visar på både farliga och allergiframkallande även. Sjukt men sant. De ska tydligen vara super mot svårbehandlade fläckar så jag är mycket tveksam till att behandla mina mjuka babyrumpor med dem.
  • Februarii
    Februarii skrev 2009-01-17 13:24:47 följande:
    Tyvärr är det rätt vanligt att tester utav babyservetter visar på både farliga och allergiframkallande även. Sjukt men sant. De ska tydligen vara super mot svårbehandlade fläckar så jag är mycket tveksam till att behandla mina mjuka babyrumpor med dem.
    allergiframkallande ämnen var naturligtvis det ord jag egentligen var ute efter
  • Anonym

Tänkte mest på om bebisen skiter ner sig typ i bilen å så står man där med tvättservetter å inget vatten...

• Anonym

Såg nu i ICA´s reklamblad att kommande vecka säljer de våtservetter för 19,90 kr/st och då är det 64-pack... det är väl billigt? Det är ju inge ''skitmärke'' utan Natusan Baby extracare..

• Spartacus

våtservetter kallar jag de blöta
    och tvättlappar de torra(eller gör jag?)

dom torra är bättre att använda oftast hursom! eftersom det inte är massa skit i som irriterar huden... min dotter har sällan haft några problem men då hon bara använt våtservetter så har det blivit prickigt och rött. det är ju något uttorkande ämne i dom plus en massa annat.

vi har kört med torra tvättlappar och vatten, ibland dax oparfymerade tvättcreme när det krävs (den behövs inte tvättas bort och är som en mild hudcreme)och har aldrig haft rumpproblem

• Anonym

Jag får väl helt enkelt prova mig fram..

Svar på tråden Vad är det för skillnad på våtservett och tvättservett?