Vad är det för skillnad på våtservett och tvättservett?
Vill vara anonym för jag skäms över att inte veta..
Vill vara anonym för jag skäms över att inte veta..
Tvättservett fuktar man själv med t ex vatten eller olja medan våtservetter redan är blöta. Jag föredrar tvättservetter.
Tror inte det är någon skillnad alls egentligen.
Fast när jag hör ordet "våtservett" tänker jag på sånna där små i en pappersförpackning som luktar starkt av citron.
Februarii skrev 2009-01-17 13:02:56 följande:
Varför föredrar du dem, är de billigare eller så?
Aha okej.. får se vilka vi kommer använda.. På ett sätt kanske det är bättre med våtservetter eftersom man kanske inte har nära till vatten jämt?
Coop extra våtservetter kostar ungefär 16 kr för 72 st (har jag för mig).
Så helt klart billigare med de man själv blöter ner.
Man kan göra egna våtservetter av tvättservetter. Lägg dom i blöt i handfatet med lite olja i vattnet en stund och krama ur dom sen. Har man dom i en stängd burk eller påse så förblir de fuktiga. Men gör inte så många i taget då är risken att de möglar.
Willys kanske har billiga våtservetter? Jag ska nog kika iaf.. men ang. otrevliga ämnen.. det kan ju itne vara så farliga eftersom de är till spädbarn?
Nä men man ska ju fortafarand einte ha dom i ansiktet enligt förpackningen. Länge sen jag köpte våtservetter så det kanske ändrat. Men hemma funkar det lika bar met tvättservetter, finns i skumplast oxå. bort/resa våtservetter. brukar ha båda i skötväskan.
Tänkte mest på om bebisen skiter ner sig typ i bilen å så står man där med tvättservetter å inget vatten...
Såg nu i ICA´s reklamblad att kommande vecka säljer de våtservetter för 19,90 kr/st och då är det 64-pack... det är väl billigt? Det är ju inge ''skitmärke'' utan Natusan Baby extracare..
våtservetter kallar jag de blöta
och tvättlappar de torra(eller gör jag?)
dom torra är bättre att använda oftast hursom! eftersom det inte är massa skit i som irriterar huden... min dotter har sällan haft några problem men då hon bara använt våtservetter så har det blivit prickigt och rött. det är ju något uttorkande ämne i dom plus en massa annat.
vi har kört med torra tvättlappar och vatten, ibland dax oparfymerade tvättcreme när det krävs (den behövs inte tvättas bort och är som en mild hudcreme)och har aldrig haft rumpproblem
Jag får väl helt enkelt prova mig fram..