• Anonym

Onda förvärkar redan??? V 33...

Jag är i vecka 33 nu,och har de senaste 2-3 dagarna fått jävliga förvärkar/sammandragningar....

Har varit sjuksriven sen 2 mån tillbaka pga prematura sammandrag. Men nu har det börjat göra vääldigt ont..speciellt efter tex jag tömt diskmaskinen,eller bara gjort pytteliten anstränging...Så får jag gå och lägga mej...Och då sitter dom i 15-20 min,och kommer i täta vågor...

men sedan går det över..och det kan gå timmar inna jag känner igen....Är det fler som har det/ haft det som jag??? När kom eran bebis??
    (detta är barn nr 2 för mej)

• Svar på tråden Onda förvärkar redan??? V 33...
  • Philenia

Jag hade så till och från, och en morgon vaknade jag i v.27 och blödde. Då hade jag börjat öppna mig. Födde v. 28
    Ring till förlossningen och be om en kontroll, om inte annat för att få lugna dig själv.

• Anonym

oj,hoppas allt gick bra!!!

ja,har tänkt att ringa för att kolla bara,..men när de är borta så känns det så onödigt..... men man kanske borde göra det ändå.....

• Anonym

oj,hoppas allt gick bra!!!

ja,har tänkt att ringa för att kolla bara,..men när de är borta så känns det så onödigt..... men man kanske borde göra det ändå.....

• Philenia

Anonym skrev 2009-01-17 14:20:37 följande:

oj,hoppas allt gick bra!!! ja,har tänkt att ringa för att kolla bara,..men när de är borta så känns det så onödigt..... men man kanske borde göra det ändå.....
    Ja gör det,den morgonen allt började för mig kände jag ingenting.
    Utan det var när jag började blöda jag anade oråd. Och inte ens då kände jag något.
  • Anonym

åh..hoppas som sagt att allt gick bra....
    får ge det idag så får jag se imorgon kanske.........

• Lady Gaga

du har inte åkt på UVI? det kan ju oxå ge såna symptom. Jag var tvungen att åka upp till förlossningen i tisdags för jag trodde att det var "kört". Jag är i v26.

Hade såna hemska sammandragningar (kom varannan minut ungefär) som gjorde så ont att jag trodde jag skulle gå sönder. Tack och lov hade inget påverkats och dom har skickat iväg en odling. Sen fick jag även med mig bricanyltabletter hem. 
    Bättre bly än illa fäkta
  • Anonym

nej ,,ingen uvi...
    när tardu bricayltabletterna? När du får ont????

• Lady Gaga
    Anonym skrev 2009-01-17 14:39:36 följande:
    nej ,,ingen uvi... när tardu bricayltabletterna? När du får ont????
    jag har tack och lov bara behövt ta dem en gång hittills, i tisdags. Och då tog det 4 timmar innan sammandragningarna slutade. Jag kommer ta dem igen om jag får likadant.
    Då hade jag jätteont, kunde knappt andas kändes det som.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Anonym

åh fy vad jobbigt! Är det risk nu då att din bebis kommer tidigare? Har de sagt det?

• Lady Gaga
    Anonym skrev 2009-01-17 14:53:08 följande:
    åh fy vad jobbigt! Är det risk nu då att din bebis kommer tidigare? Har de sagt det?
    man får inte ut nåt vettigt från dom. Förra graviditeten var jag sjukskriven för hotande förtidsbörd då tappen påverkades. Men hittills har sammandragningarna inte påverkat tappen. Dock har jag redan blivit behandlad med antibiotika en gång pga UVI med gbs infektion så det är säkerligen det som spökar nu med. Får se nästa vecka. Hade f.ö gbs förra graviditeten oxå.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Anonym

ok...
    jag frågade min bm sist om hon ville ta en odling på mej,,men det ville hon inte för det gjordes i v 15 typ....
    Hon sa att det inte behövdes......
    Har förvisso inga problem med kisseriet...men ville kollat det ändå...

jag ska hålla tummarna att du får gå tiden ut med din bebis... får du gå på täta kontroller nu då??

• Lady Gaga

vill och vill, det är väl bara att du säger till henne att du vill lämna en odling. Det borde väl inte vara så svårt för henne? vad trött man blir på såna bm.

UVI under graviditeten brukar inte ge samma kisseri-symptom som när man inte är gravid - utan symptomen brukar just vara sammandragningar som kan göra ont.
    Nej, inga täta kontroller är inplanerade. Men jag ringer förlossningen igen om det skulle bli likadant.
    Bättre bly än illa fäkta
Svar på tråden Onda förvärkar redan??? V 33...