• Anonym (TS)

Oro eller ångest i magen?

jag vet inte vad det är med mig. jag får som en klump i magen sen en jobbig obehaglig känsla som fyller hela kroppen när något händer. Om det är något som blir jobbigt för mig så blir det så här jämt. men inga tabletter hjälper mot detta, vet inte vad det är eller vad jag ska göra. nån som känner igen sig eller vet vad det är?

• Svar på tråden Oro eller ångest i magen?
  • Anonym

Finns inte så mycket att göra än att försöka SLUTA oroa sig för allt som händer....

• Anonym (TS)

Det har jag försökt sen jag va liten. men nu är det som det är runt om mig. och dessa känslor går inte att styra tyvärr. och jag vet inte om det är oro eller nån ångest som dyker upp? Det bara väller upp inom mig, jättejobbigt.

• Blyger

Anonym (TS) skrev 2009-01-17 15:02:06 följande:

Det har jag försökt sen jag va liten. men nu är det som det är runt om mig. och dessa känslor går inte att styra tyvärr. och jag vet inte om det är oro eller nån ångest som dyker upp? Det bara väller upp inom mig, jättejobbigt.
    Låter som ångest.. har du sökt hjälp? av en psykolog eller kurator?
  • Anonym (TS)

ja har gått i många år.

• Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-01-17 15:10:07 följande:

ja har gått i många år.
    Och ändå är du osäker på om det är ångest eller inte...?

Mhhh, kanske dags att byta kurator??
  • Anonym (TS)

jag har bytt massa gånger och gått i olika städer. har hållt på i 17 år.

• Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-01-17 15:22:48 följande:

jag har bytt massa gånger och gått i olika städer. har hållt på i 17 år.
    Då frågar jag igen: VET du verkligen inte om det är ångest eller inte? För det är ju det du undrar över i TS...? Har du verkligen ingen aning..??
  • Anonym (TS)

NEJ, jag vet inte om det är ångest eller oro. jag har bara haft panikångest när jag va yngre. Jag vet inte om det är oro eller ångest jag har. Jag kanske får ångest av oron jag känner eller vad det är. Det kommer så plötsligt så jag hinner inte med själv. Det går så himla snabbt. hela magen stryps och hela kroppen fylls av obehag och jag går in i mig själv helt o hållet. Blir nästan inte kontaktbar. Blir jättenervös.

• Anonym (TS)

Men vilket fall som helst, vad gör man åt detta?

• Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-01-17 15:39:16 följande:

Men vilket fall som helst, vad gör man åt detta?
    Det ska din kurator kunna svara på!
  • Anonym (TS)

Är det någon som känner igen sig eller har haft något liknande här?

• Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-01-21 08:05:20 följande:

puff
    Säger som anonym 10... det ska du kunna få svar av din kurator..!

Hoppas du får hjälp snart!
  • Blyger

Oro/ångest är ju lite samma sak.... Och som flera anonyma skriver ska/bör du få hjälp att hanetar detta av din psykolog/kurator...

Har du provat KBT-behandling?

• Anonym (TS)

nej det har jag inte prövat. Men dom talade om det för nått år sen sen la dom ner det.

• Blyger

Anonym (TS) skrev 2009-01-21 08:40:08 följande:

nej det har jag inte prövat. Men dom talade om det för nått år sen sen la dom ner det.
    Det finns ju inga tabletter som hjälper mot oro/ångest.. utan du måste hitta vägar som gör att du ska kunna hantera det utan att må för dåligt... och dessa vägar ska din kurator hjälpa dig med!
Svar på tråden Oro eller ångest i magen?