• Aurora Borealis

Tips på Hawaii-tema kläder..

hej, jag tänkte att alla kreativa människor här inne kanske kan hjälpa mig med tips på vad man kan ha på en fest med Hawaii-tema..
    Vilka kläder.. Jag passar inte så bra i kokosnöt-BH.
    Smink?
    Hår?
    Smycken?

Vi är en familj med en ettåring som också ska följa med. Förslag på kläder?

• Svar på tråden Tips på Hawaii-tema kläder..
  • Nisseblubb

Bastkjol och kokosnät-bh är det som gäller tyvärr! :)

• Aurora Borealis

Jaha, då får jag väl blotta min strimmiga degiga mamma-mage ändå då. haha

• Thursday

Det beror väl på ambitionsnivå? Bastkjolar och blomsterkransar finns för en billig peng på Buttericks. Sarong kanske man har redan och så baddräkt till det? Eller en snygg blus med bastkjol och blomsterkrans. Om du har långt hår så kamma det i mittbena och platta och sätt i en hårnäl med en blomma.

• Aurora Borealis

*tack*
    Men problem nr 2 är att festen är nästa lördag och alla ställen som typ buttericks skriver att det tar 7 arbetsdagar innan man får grejjerna. Jag fattar inte vad det är som är så himla svårt med att posta paket när man är ett internet-företag.

Iallafall. Jag skulle behöva få tag på grejjerna i en "vanlig" butik eller tillverka nåt själv..

• Thursday

Nu vet jag inte vart du bor, men de flesta hålor jag bott i har haft någon typ av butik med hembränningstillbehör, snuskiga kortlekar och utklädningskläder?

Nåja, badkläder har ni väl allihop? Och blomsterkransar fixar du ju lätt med att klippa ut enkla blmmor i filt eller annat tyg och trä på snöre (det är så de gör på Buttericks!)

• levandecharader

Var bor du då? Finns det inte nån liknande affär i närheten?
    Annars kan du ju titta runt på dessa sidor för inspiration. Klistra några tyg/plastblommor på ett hårspänne och på ett halsband osv.

• Aurora Borealis

ja, jag ska nog försöka göra lite smycken iallafall. det är ju roligt..
    Vi har nån butik som heter Partaj här, det kanske är värt att ta sig dit också. Jag tror att de har lite såna saker.

Svar på tråden Tips på Hawaii-tema kläder..