• imsel

Använder du deodorant?

Atamon skrev 2009-01-17 22:42:29 följande:
    Ja, men inte vanlig deodorant utan deosten. Billigare och mer praktiskt och innehåller inte aluminium.
    Samma här.
    Men bara om jag ska gå nånstans, hemma är jag utan.
    Ibland tar jag lite kokosolja oxå, eller istället för "deon".
    april april din dumma sill
  • imsel
    Vroooooom skrev 2009-01-19 09:49:23 följande:
    Ja, det gör jag. Men jag har svårt att hitta en allergivänlig deo som jag trivs riktigt bra med.
    har du provat thaisten?
  • imsel
    LoveSharPei skrev 2009-01-19 01:25:55 följande:
    elakaste barnet i sandlådan skrev 2009-01-19 01:20:53 följande: Tyvärr, haha! Tänk vad härligt om alla människor kunde offta 5sek om dagen till att ta på sig lite deo. Hur svårt kan det vara liksom?
    Alla tål inte deo tex.
  • imsel
    Celiine skrev 2009-01-21 19:18:56 följande:
    Hur länge räcker en thaisten?
    Läääänge!
    har haft min..halvår kanske, och det är inte mycket borta från den, myycket mer än hälften kvar.
    Sprayen vet jag dock inte, men den tar antagligen slut fortare.
  • imsel
    Pyff skrev 2009-01-21 19:31:56 följande:
    Å jag hoppas verkligen att de som befinner sig i min omgivning använde deo luktar inte trevligt annars!
    Man behöver inte stinka även om man inte använder deo.
    Fast visst kommer man lukta ett tag om man plötsligt slutar, men det går över.
    Men hade man aldrig börjat, hade man inte luktat så mycket.

Vissa dagar när jag glömt att sätta deosten, så luktar det lite ibland, och ibland inget alls.
    Ibland räcker det med nån droppe kokosolja så luktar det inte.
  • imsel
    Celiine skrev 2009-01-21 20:55:19 följande:
    imsel skrev 2009-01-21 20:36:12 följande: Det har du ju faktiskt rätt i, egentligen borde man kanske sluta. Det känns ju faktiskt inte speciellt kul att smeta på sig en massa kemikalier under armarna, tycker jag i alla fall.
    Nä, helst när man knappt vet vad det är man sätter där eg!
    Aluminium eller vad tusan det nu finns... Ska man behöva ha sånt eg?
    Helst när det eg inte ens behövs!
    Hade jag vågat lukta liite ibland hade jag slutat helt, men nu använder jag thaisten som inte innehåller massa skit, eller kokosolja.

har slutat med duschcreme och använder bara miljömärkta schampoon och balsam, skulle eg vilja sluta med både schampoo och balsam, men jag är för lat..
  • imsel
    Moasmostermia skrev 2009-01-21 20:43:41 följande:
    ja fast bara i ena armhålan.
    Varför bara ena`?
  • imsel
    Celiine skrev 2009-01-21 21:41:58 följande:
    Precis, man måste ju ha flerårig utbildning inom kemi för att veta vad det innehåller!Jag har också slutat med duschcreme, använder olivolja istället. Blir torr av bara vatten, så olivolja är superbra!Skulle håret klara sig helt utan schampoo? Mitt blir skitigt på en gång, fast jag tvättar det var tredje dag. Kanske är för ofta?Men det är klart, hur gjorde de innan det fanns schampoo då?
    Ja, finns jättemånga som inte använder schampoo, hört talas on No´Poo?
    Finns en tråd här om det.
    Finns massor med annat man kan ha, balsam, ägg, bikarbonat, bara vatten, och säkert mer.
    Har själv bara kört på balsam ett tag, men blev för lat sen, man måste massera, och helst låta det vara i håret ett tag, men inget man måste.

Fast det värsta är nog att det är så mycket skit i mat..
    Men nu blir det alldeles för OT.
    Men om nån är intresserad av naturlig hår och hudvård,
    kika då in i denna tråd.
  • imsel
    imsel skrev 2009-01-21 21:52:22 följande:
    Ja, finns jättemånga som inte använder schampoo, hört talas on No´Poo? Finns en tråd här om det.Finns massor med annat man kan ha, balsam, ägg, bikarbonat, bara vatten, och säkert mer.Har själv bara kört på balsam ett tag, men blev för lat sen, man måste massera, och helst låta det vara i håret ett tag, men inget man måste.Fast det värsta är nog att det är så mycket skit i mat.. Men nu blir det alldeles för OT.Men om nån är intresserad av naturlig hår och hudvård,kika då in i denna tråd.
    Å så kan ju länken vara bra
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html
  • imsel
    julmusten skrev 2009-01-22 03:47:19 följande:
    Men ni som anvander den dar Thaistenen, vet ni med sakerhet att ni inte luktar??Sorry att jag fragar, men jag har anvant san med och jag luktade skitackligt nar jag anvande mig av den!! Och jag gav inte upp efter nagra dagar utan testade i tva manader typ. Det var tva laaaaaanga manader kan jag meddela, tank alla mina stackars vanner och bekanta som fick sta ut!!
    Jag känner direkt när jag luktar.
    Visst luktade det inte bra i början, men då kan man komplettera med annat oxå.
    kokosolja, då luktar det lite godare, eller kanske bikarbonat, tee tree oil..citron, äppelcidervinäger..
    Dom kommer jag på nu iaf.
  • imsel
    rocketqueen skrev 2009-01-22 13:58:58 följande:
    Har inte hittat någon "naturlig" deo som funkar för mig! Använder Vichy eller LdB.
    provat rosenseriens?
    Den säger många är mycket bättre än vanlig deo tom!
  • imsel
    julmusten: Tänkte precis säga att man ju kan lukta fast man använder deo.
    Nog har jag luktat dåligt lika mycket med vanlig deo, som med stenen.
  • imsel
    Euforia skrev 2009-01-24 10:15:16 följande:
    Den där deostenen som alla är så lyriska över - är den parfymerad på något sätt?
    Nej, den är inte parfymerad, den är "naturlig".
    Här kan du läsa: http://www.soltryck.se/thai.htm
  • imsel
    enny signatur skrev 2009-01-24 14:25:05 följande:
    Så den tar bara bort lukten och inte själva svetten? Synd, jag som blivit intresserad.
    Nej, den tar inte bort svetten.
    Tror inte det är bra för kroppen om den inte får svettas..
    Men har man väldiga problem och det blir jätteblött kan jag förstå att man vill använda något som tar bort det lite.
Svar på tråden Använder du deodorant?