• Ninja05

Hjälp-ser suddigt,plötsligt!

Ts, det skulle faktiskt kunna vara stress.

Jag fick synbortfall på vänster sida under 15-20 gånger under 4 gånger efter att dottern föddes. Gick igenom en massa neurologiska och andra undersökningar, men det hittades inget utom att jag var smått "utbränd" med sömnbrist..

Så sådant kan orsaka ögonproblem, sa dem till mig..

• Ninja05

Okeej. Nej du känner nog bäst själv. Men då måste det ju vara ett synfel eller något annat fysiskt? Då bör dem väl upptäckt det? Ska du på fler undersökningar?
    Anonym (synfel!!) skrev 2009-01-27 12:58:51 följande:

ninja-tja,det må vara vad det vill,men stress är det i alla fall INTE. jag känner mig själv. men just nu ser jag ju lite bättre.så det var 2 hela veckor i så gott som blindhet. Inte kul vad det än berodde på.
  • Ninja05

Okej, förlåt missade det i tråden.
    Undrar vad det kan bero på... hoppas det inte är någon fara. Lycka till på röntgen!
    Anonym (synfel!!) skrev 2009-01-27 13:19:29 följande:

De HAR ju upptäkt att det är en akut synförsämring. Inget annat. Än skallröntgen är ju nästa fredag. Tror inte den visar annat heller egentligen,men är skönt få den gjord.
  • Ninja05

Jag var aldrig hos optikern, jag ringde vårdcentralen och fick tid samma dag (första gången det hände) , dem remitterade mig till akuten direkt, där jag blev skickad till neurologen omgående. Var på undersökningar där i 4 ½ timme utan stopp, med samma läkare. Min syn är bra nu, har fått tendenser till synbortfall då jag varit stressad och när jag var hos neuro sa dem åt mig att söka direkt igen om det hände, för att ev få hjälp med mina utmattningssymptom. (som dem tror orsakade det)
    Anonym (jag med) skrev 2009-01-27 15:00:09 följande:

Ts - hoppas det går bra med röntgen! Hur går den till? Ninja05 - Hur fick du alla dessa undersökningar? Var det optikern som tog initiativ eller fick du själv söka dig till neurologen? Är din syn bra nu?
Svar på tråden Hjälp-ser suddigt,plötsligt!