• Äldre 17 Jan 18:14
    2997 visningar
    5 svar
    5
    2997

    Någon som bor i Graz, Österrike?

    Jag ska få mitt första barn i mars och kommer sedan att flytta till Graz i mitten på maj. Barnets pappa bor där.
    Jag känner ingen där, förutom pojkvännen så jag tänkte att det kanske är någon här som bor där och som jag kan få kontakt med.

  • Svar på tråden Någon som bor i Graz, Österrike?
  • Äldre 20 Jan 22:19
    #1

    Jag bor inte i Graz men väl i Wien. Välkommen till Österrike ett trevligt land att ha barn i. Vi har barnens farfar i Graz så jag har varit där några ggr, mkt trevlig stad.
    Har du kollat på www.sviv.se/ där kan du säkert få kontakt med andra svenskar i Graz.

  • Äldre 21 Jan 07:53
    #2
    +1

    Hej!
    Även jag bor i Wien med man och två barn, 21 mån och 2 månader..
    Jag känner dock en tjej med barn (svenska) som bor i Graz och om du vill så kan jag kanske förmedla din email till henne så får ni se om ni får kontakt.
    Välkommen till Österrike


    Fyra Mirakel: J97-J00-G07-L08
  • Äldre 21 Jan 22:42
    #3

    maugu skrev 2009-01-21 07:53:51 följande:


    Hej!Även jag bor i Wien med man och två barn, 21 mån och 2 månader..Jag känner dock en tjej med barn (svenska) som bor i Graz och om du vill så kan jag kanske förmedla din email till henne så får ni se om ni får kontakt.Välkommen till Österrike
    Jag vill gärna ha kontakt med din vän, jag skickar min mailadress till din inbox.
  • Äldre 26 Apr 23:01
    #4

    Hej!
    Bor du fortfarande i Graz? Jag har två barn födda 2013 och 2015, deras pappa är från Graz och vi spenderar mycket tid där. Funderar på att flytta dit på heltid. Hade varit väldigt kul med svenska vänner :)

  • Mon 11 Mar 12:59
    #5

    Hej! 

    Jag bor med en 1 åring här i Graz, hade varit kul att träffa en samspråkig :)

    Mvh 
    Kalle

Svar på tråden Någon som bor i Graz, Österrike?