Vad betyder ordet "älskar" ?
Jag har alltid haft svårt att säga "jag älskar dig", och jag förstår numera varför, när jag insett vad det innebär att på djupet älska någon.
Att älska är att känna någon väl, med alla skavanker, avigsidor, personlighetsdrag. Det innebär att på djupet våga sätta sin hela tillit till någon annan. Om man älskar på riktigt så vet man att , vad som än händer, så kommer jag aldrig att sluta älska dig. Jag kan bli arg på dig, vi kan missförstå varandra, du kan få mig att skratta hejdlöst eller gråta - men relationen är oavsett i grund och botten densamma, orubbar. Eftersom jag älskar dig vill jag dig väl, och gör gärna allt det som får dig trygg och lycklig.
Dig som jag älskar gör jag vad som helst för. Jag sätter mig i ett plan och åker från andra ändan av världen om det skulle hända dig någonting. När jantelagen regerar dig, så kan du komma till mig, och jag kommer att berätta precis hur mina ögon ser på dig. För mig är du vackrast i världen, inifrån och ut. Du är den jag önskar sitter vid min sida om jag ligger för döden. Händer det dig någonting så lovar jag att komma och vara med dig hela tiden.
Jag lovar aldrig lämnar dig, och jag hör dig säga att du alltid finns hos mig. Mot dig kan jag luta min panna, och bli älskad precis som jag är....