Toaletter i Grekland,,,
Har aldrig varit i Grekland men skulle gärna vilja och har börjat kolla på det. En kompis sa till mig att där får man inte lägga papper i toastolen utan i en behållare eller hink bredvid. Ni som vet, stämmer detta?
Har aldrig varit i Grekland men skulle gärna vilja och har börjat kolla på det. En kompis sa till mig att där får man inte lägga papper i toastolen utan i en behållare eller hink bredvid. Ni som vet, stämmer detta?
Japp det stämmer!
Ja, så är det även på turishotellen, men man vänjer sig även om det först känns lite konsigt.
Ok. Hade aldrig hört det förut och tycker inte det låter trevligt men man kanske vänjer sig.
Det händer i början att man gör misstag,särskilt efter "nr 2",men man vänjer sig efter nån dag.
Det är ju rätt bra att inte belasta vattnen mer än nödvändigt.
DEt är ständiga problem med vattentoaaletterna där nere,de har rätt smala rör..
Men blir det inte en hemsk doft på toan eller har dom något medel i det kärl där man lägger pappret?
Vi hade inga problem med det på vår semester. Och är det ett bra hotell städar de ju en gång om dan och då byter de ju påse
Lotten 66 skrev 2009-01-17 20:02:24 följande:
Ojdå det verkar vara en del att tänka på i Grekland. Inga lås heller. Kan ju bli en riktigt spännande semester när och om vi kommer dit.
Det stämmer bra, dock känner jag inte igen det där med att toaletter saknar lås. Beror på till vilket ställe man åker kanske?
Måste erkänna, jag kunde inte lägga papper efter nr 2 i papperskorgen, istället tog jag lite papper och spolade. Det gick bra så länge vi var där iaf =S
Vi var har varit på Kreta några gånger och jag kan inte heller minnas att det inte fanns något lås..
På Zakynthos fanns toadörrar utan lås på flera restauranger.
Det där med toaletter utan lås, så är det i flera länder i östeuropa samt Grekland. Det har ju en fördel: Dörren kan aldrig gå i baklås
Tecken skrev 2009-01-17 20:26:18 följande: