• Behemot

Har du stoppat vitlök i öronen någon gång?

Nyfiken på hur vanligt det är...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-19 16:29
    Sorry, jag glömde er som testat och inte tyckte att det var en bra idé.

Jag har aldrig testat och jag tror inte att jag kommer att testa heller.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du stoppat vitlök i öronen någon gång?
  • Tecken

Nej, men jag har läst om det här på FL + en massa andra skumma huskurer (som t ex att pepparkorn skulle förebygga magsjuka!). Jag har inga planer på att prova

• Beckah82
    Tecken skrev 2009-01-17 23:43:33 följande:
    Nej, men jag har läst om det här på FL + en massa andra skumma huskurer (som t ex att pepparkorn skulle förebygga magsjuka!). Jag har inga planer på att prova
    Peppar funkar!
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • Tecken
    Svar på #2
    Nej, det gör det inte. Det är inte vetenskapligt bevisat. Jag har aldrig ätit pepparkorn och har heller aldrig varit magsjuk.
  • Esthery

I vår familj gör vi det då vi är förkylda, jag har dock slutat med det sedan många år tillbaka då en bit vitlök fastnade i mitt öra och jag gick omkring och luktade vitlök i flera veckor.

• tii

Jag har aldrig hört om det innan.

• challe 1

hihi ja när jag har ont i öronen pressar jag vitlök på en bommulstuss som jag sedan "bakar in" i bommulstussen och trycker in i örat. jag sätter inte in en hel klyfta i örat.

• Sanna K

Skalar en klyfta skär till den och använder den som "öronpropp".
    Sover med det och värken är borta på morgonen :0)

Funkar Kanon!

• Svart ros

Nej inte i öronen men däremot har jag vid många förkylningar lagt en bit vitlöksklyfta i papper och stoppat in i näsan. Och det har fungerat!

• sakoline

Ja, men jag minns inte om det funka, var när jag var liten, det var hackad ? vitlök inlindat i hushållspapper.

Vicke85: bra tips

Svar på tråden Har du stoppat vitlök i öronen någon gång?