skillnad på vinterkräksjuka och maginfluensa, samt råd inför vab!
Har två döttrar. Lilla tjejen blev sjuk förra lördagen och var frisk först i fredags och åt ordentligt. I lördags blev stora tjejen sjuk hög feber runt 39-40 grader, häftiga kaskadkräkningar, diarré, ont i magen och ont i huvudet. Är det vinterkräksjuka eller vanlig maginfluensa. Lilla tjejen blev så sjuk så vi fick uppsöka barnjouren på natten och få ett snabbdropp, sedan blev hon bättre och piggare.
Till saken hör att våra barn är ofta sjuka i dec -08 var jag hemma 2v. 1 v för scharlakansfeber och 1 v för öroninflammation. Jag var hemma båda gångerna, min man har lite svårt att vara hemma.
Nu erbjuder min man sig att vara hemma med stora tjejen, men eftersom jag jobbar på förskola, vet jag inte om det är så lämpligt att jag går och jobbar eftersom det smittar så. Åh andra sidan har jag bara ett vikariat på den här förskolan, är tjänstledig från min andra tjänst. Det ser inte så bra ut att vara hemma så mycket, då man bara har ett vikariat, då vill man göra ett gott intryck, om det blir fortsättning. Men jag kan ju inte rå för att mina barn är sjuka. Jag funderar på att ringa min kollega och tala om hur läget är, och tycker de att det är okej så jobbar jag! Vad tycker ni???