• KSB

Bråckoperation?!Hjälp någon!

Hej!
    Vår Melvin skulle i morgon operaras för ductus, nu idag visar det sig att de blivit mycket mindre så man kanske prioriterar bort den operationen!
    I stället så har hans bårck i ljumsken blivit väldigt stort, och nu kanske vi får operera det, vilket gör att vi får lämna detta sjukhuset och åka till Stockholm, är livrädd för att denna operation inte ska gå bra?! Någon som gjort en sådan operation på ett så här litet barn, han är i vecka 29+3 och har levt sen den 10/12-08, jag vet att man burkar göra dessa operationer när barnen blivit större, men hur går de när man är så liten? Hjälp, någon, lugna mig?!

• Svar på tråden Bråckoperation?!Hjälp någon!
  • knäppisen

Åh det kommer gå lysande. Till oss (i Lund) sa de att de brukade göra den operationen innan man blev utskriven från neo eller runt fullgången tid, så det betyder ju att de oftast är pyttesmå. Det är en rutinoperation som de gör mängder av så du ska inte behöva var orolig. Det går fort, tror det tog mindre en timme från det att vi lämnade honom tills de hämtade oss igen. Han var lite trött dagen efter, men sen precis som vanligt igen.

• eeisor

Tänk såhär istället;
    1. Det är "bara" bråck, nu slipper de gå in i hjärtat (vilket jag tänker mig är mer riskfyllt än att skära i pungen/magen?).
    2. Melvin kommer må oerhört mycket bättre efter operationen och inte ha ont längre. För rejält ont kan man misstänka att han har? Det hade iaf min M innan han opererades, det var ett helt annat barn som kom ut från operationssalen. Mycket gladare och piggare på alla sätt.

Hoppas det går bra med allt!

Svar på tråden Bråckoperation?!Hjälp någon!