• Julianna

Nygravida - tips på bra massageolja för magen!!

Hej hej alla nygravida!

Jag skulle vilja tipsa om en toppenbra massageolja för mage och bröst som jag använde när jag var gravid. Fick inte en enda bristning!! Vet att det är ärftligt, men man kan ju göra vad man kan för att förebygga dem. Dessutom doftar oljan gudomligt!

Den är från Clarens. Fråga efter olja för gravida. Lite dyr, kostar ca 350 kr, men det är det värt!! Man kan ha den på mage, bröst, underarmar och andra ställen där huden gärna bli lite slapp. Massera in medan ni duschar - huden ska helst vara lite fuktig.

Kram och lycka till!

• Svar på tråden Nygravida - tips på bra massageolja för magen!!
  • Misse74

Ahhh...skulle precis tipsa om Clarins olja. Äääälskar den! Den är uppbyggd enbart på örter och är helt klart min favorit. Oavsett om jag är gravid eller ej.

• MissBeccis

Åhh vilket bra tips! När brukar man få bristningar? (Är i v6 nu tror jag.)
    Vart kan man köpa den oljan?

• softsofie

missbeccis, alla får inte bristningar,
    jag är i vecka 30 och har inte fått en enda.

jag kan rekomendera att smörja in med body butter från body shop,
    cocao eller mango!
    Mango köpte jag senast och den luktar såååå gott!

• MissBeccis

softsofie: Skönt att veta, får hoppas att jag slipper sånt.

• momwannabe

Clarens.. har aldrig hört talas om. Är det en butik som heter så? Eller är det märket som heter så? Vart köper man det i så fall? Jag bor inte i nån storstad, så jag har ingen koll på sånt där..

• ElenaMaria

MissBeckis och softsofie,
    Under min förra gravidtet var min mage helt slät och fin fram till vecka 32 ungefär, sen kom dom. Så helt säkra är ni inte än, tyvärr. Nu smörjer jag mig med mandelolja från apoteket och hoppas få slippa fler bristningar.

• efterlängtas

Hej hej
    Jag har haft body butter från Body Shop för att hålla den mjuk men bristningar spelar ju ingen roll även om man inte gör annat än smörjer och smörjer.
    Bristningar är inte ärftligt utan beror på hormoner. Hör med din bm.
    Men det är bra att hålla mage,bröst mjukt då skinnet dras ut rätt så rejält!

Mandelolja sägs ju oxå vara en hit.

• Misse74

momwannabe:

Clarins är ett stort franskt hudvårdmärke som du hittar i välsorterade "parfymerier" och på vissa varuhus (typ Kicks).

• Booble

Jag har precis köpt ett stick från BODY SHOP som var speciellt för gravida och hud som töjs.
    Har bara provat den några gånger men det känns bra iaf.

Bara ett litet tips och ett alternativ till i "undvika-bristningar-djungeln-trots-att-man-får-dem-iaf" :))

• Jelon

Jag kör med Apotekets mandelolja, jätteskön och helt luktfri. Inga bristningar än så länge, men som sagt ingen går ju säker....

• sea69

Jag använder Weleda´s havandeskapsolja som förebygger hudbristningar.
    Jag är nöjd!

Svar på tråden Nygravida - tips på bra massageolja för magen!!