Tips på var man kan arbetsträna
Jag är sjukskriven sedan lite mer än ett år för ångestattacker och depression och mår fortfarande pyton. blir dock galen på att gå hemma och inte få det sociala samspelet som det innebär då man får vara på ett jobb.
tyvärr har inte rehabiliteringen funkat ännu eftersom jag bytt tabletter massor för dom har inte hjälpt. Samtalskontakt hjälper inte så jag står i kö till riktig psykolog så jag har inte kunnat ta itu med det heller. Står även i kö till en utredning för att kolla upp eventuell add-diagnos och dit är det också jättekö.
Jag känner panik för att tvingas tillbaka på jobb 100% med dom nya reglerna nu och vill därför hitta ett ställe där jag kan arbetsträna och kanske kan rehabiliteras lite i samma veva om ni förstår?
Så nu behöver jag tips på vart jag kan vara. Vården är inget alternativ, det säger även min handläggare på fk. (har jobbat inom vården i 8år och varit sjukskriven för stress/depression 4ggr under den tiden)
Helst ett ställe där jag slipper ta ansvar över andra människors liv så jag slipper den ångesten och helst ett ställe där det inte förekommer skiftgång eftersom jag mår bättre då jag får rutiner och samma tider på saker och ting.
I början kommer jag kanske orka 1-2h per vecka (ja så dåligt mår jag) men jag har naturligtvis planerat att orka mer ju längre i rehabiliteringsprocessen jag kommer. Så snälla. Hjälp mig tipsa vad som kanske skulle passa mig?