• Anubisa

Hjälp- Mjölkfritt?

Jag har precis också fått reda på att min son är mjölkallergiker och har samma problem, att försöka bli mjölkfri själv..

Jag försöker tänka ut vad det är som jag äter i vanliga fall som det är mjölk i. Kanske ni som vet kan hjälpa mig med vad jag kan ersätta dessa produkter med?

Yoghurt - finns det ngn mjölkfri variant?
    Choklad - jag äter ofta den mörka premium 70% som Marabou har gjort, men finns det ngn choklad jag kan äta istället?
    Leverpastej - finns det ngn mjölkfri?

I övrigt så kanske jag klarar mig rätt bra för jag äter nästan aldrig halvfabrikat. Känns trist med Quorn som jag äter mycket av. det står på den förpackningen att den ej innehåller mjölk men att det görs i en anläggning där mjölk hanteras och därför ej är lämplig för mjölkallergiker :(

• Anubisa

maddan86 skrev 2009-01-28 12:54:45 följande:

yoghurt finns ju sojayoughurt choklad finns ett märke som heter plamil jättegod smakar som vanlig mörk choklad. leverpastej så har scan färdigskivad leverpastej och den kunde jag ej hitta ngn mjölk i. men har du listan med allt som är mjölk som man kanske inte vet
    Jo jag har fått en lista från BVC som jag håller på sätta mig in i. Ah soyayoghurt, har jag inte ens sett, finns det på vanliga ica? Plamil har jag inte hört talas om heller, vart köper man den? Jag antar att det inte går att fortsätta med Marabous mörka choklad, det står ju i ingredienserna att den innehåller kakaosmör och smörfett och det lär ju vara mjölk i det?
  • Anubisa

Ok, så summa summarum borde marabous mörka 70% inte innehålla mjölk men kan innehålla spår av mjölk?

Svar på tråden Hjälp- Mjölkfritt?