Inlägg från: maddan86 |Visa alla inlägg
  • maddan86

Hjälp- Mjölkfritt?

Hej! ville bara säga att jag ämmar varit mjölk fri i nästan 3 månader nu och det är verkligen inte svårt!!! milda mjölkfritt finns ju ha på mackan, och oatlys imat grädde smakar verkligen exakt som vanlig grädde! jag kände precis som du i början men nu r jag van! plus att jag gått ner 7 kg sen jag slutat med mjölken = ) men nu tror jag inte dottern är mjölkallergisk ändå men ge inte upp! går att laga all mat utan mjölk milda culinesse har ingen mjölk i sig tex

• maddan86

det ända som inte går att äta och som inte kan ersättas är ost men det finns också men den har jag inte smakat dne verkar mystisk! finns glass utan mjölk tofuline heter den skiiitgod jag var lite skeptisk men den är fasen så mkt godare än gb glass smakar mycket mer grädde! har äkta vanlij i finns chokladsmak med rippel också supergod!

• maddan86

Milda culinesse är mjölkfri, Jätten kex med choklad mjölkfria... finns goda smarrypinnar som mumsmums typ ingen mjölk, delicatobollar är mjölkfria. imat från oatly är JÄTTEGOD kommer fortsätta med den även när jag inte behöver vara mjölkfri. lohmanders beasås är mjölkfri. haha bara massa onyttiga saker men all annan mat är ju svinlätt och göra utan mjölk ska du tec göra en kasslergryta stek i culinesse eller olivolja och ha imat i istället så du behöver inte ändra så mkt! aromat är mjölk i bara så du vet! alltså det är superenkelt

• maddan86

vaddå alla delicatobollar är ej mjölkfria.....?

loujac skrev 2009-01-19 21:12:00 följande:
    maddan86 skrev 2009-01-19 14:31:22 följande:
    liten varning, alla delicatobollar är inte mjölkfria
  • maddan86

Men gör delicato dom?? har aldrig sett sånna dom jag menar är helt vanliga delicatobolarr dom finns ingen mjölk i.... sen finns det ju andra "delicatobollar" med mjölk i men då är dte ju inte delicato

loujac skrev 2009-01-27 21:09:54 följande:
    maddan86 skrev 2009-01-27 17:17:32 följande:
    tror att de är dom som heter "light" eller liknande som innehåller nån form av mjölk.
  • maddan86

yoghurt finns ju sojayoughurt
    choklad finns ett märke som heter plamil jättegod smakar som vanlig mörk choklad.
    leverpastej så har scan färdigskivad leverpastej och den kunde jag ej hitta ngn mjölk i.
    men har du listan med allt som är mjölk som man kanske inte vet

• maddan86

Kakaosmör är inte mjölk men smörtfett kan innehålla spår av jag fick det förklarat för mig att smörfett är själva fettet i smör men att laktos och proteinerna är borttagna men både sojayoughurt och plamil choklad ar jag köpt på våran ica här och den är inte speciellt stor...men vill tipsa om tofulines glass den är skiiiitgod! smakar precis som vanlig gräddglass tycker inte att den har någon bismak alls då tofu är så neutralt den är verkligen jättegod speciellt vaniljglassen med lite tinade bär hallon och blåbär mums alltså den glassen är godare än gbs vaniljglass smakar mer grädde och vanilj har sånna svata prickar i sig!

• maddan86

ne jag fick det förklarat för mig h'r att dom tagit bort det men kan ju alltid finnas spår tex på after eight står det inehålla smörfett bla... sen längre ner står det kan innehålla spår av mjölk

• maddan86

ja men alltså jag vågar ju inte säga ngt det var ng här på familjeliv som förklarade det för mig så man kan ju aldrig vara 100% men jag har inte hitta ngn info på nätet heller. men det står ju kan finnas spår av mjölk även om det står i innehållet att det är smörfett

Svar på tråden Hjälp- Mjölkfritt?