• Niiccan

Hjälp- Mjölkfritt?

Gud, min 5 månader har nog gått o blivit mjölkallergisk :(
    O har precis fått han till o ta ersättning o så får man böja på en ny, o den smakar SKIT!
    Hur ska jag kunna få han till o börja med den nu då? provat öven, välling och 2 sortersgröt i mjölkfritt, o även dom smakar illa, men lite bättre än ersättningen, men de tycker inte han :(
    Någon som vatt i samma situvation som mejj o fortf ammat? Jag får ju inte äta ett skit, där e ju margarin o mjölk i ALLT :/
    Hur har ni gjort? trugat med maten o slutat amma? Eller kämpat med ammningen ändå? jag vill nog inte fortsätta hålla på så här o inte kunna gå bort o äta nånting eller laga 2 sorters middagar hemma.. Jag behöver lite råd o stöd?
    Lessen..

• Svar på tråden Hjälp- Mjölkfritt?
  • Niiccan

Ush.. hur gammal var din när han blev de?
    Men vad gjorde du till Lunch på dagarna?
    Jag gör görna inte middagar då, uten burkar ju ta en paj eller korv, köttbullar, men får man inte nu ju, o inte soppa heller :/ Mjo visst vänjer man sig nog fort, men jag hoppas snart han tar ersättningen..
    Men man får ju inte ge havremjölk innan dom är 1 år, o han är ju bara 5 måander :(

• Niiccan

Jag gör görna inte middagar då, uten burkar ju ta en paj eller korv, köttbullar, men får man inte nu ju, o inte soppa heller :/ Mjo visst vänjer man sig nog fort, men jag hoppas snart han tar ersättningen..
    Men man får ju inte ge havremjölk innan dom är 1 år, o han är ju bara 5 måander :(

• Niiccan

• Niiccan

Tack.. nä den gröten har jag inte provat, får höra om den O porova den..
    Okej, så jag kan fortf ha milda culliness i maten? e de helt mjölkfritt?
    Jo de e nog alltid så i början, men han e ju 6 månader nästa vecka, så jag har ju ammat första tiden iaf =) har inte planerat o amma så länge till ändå, bara han börjar ta flaskan så känns de nog lite bättre, iaf välling på kvällarna =)

• Niiccan

Är där mjölk i när destår vegetabiliskt fett?

• Niiccan

Ja där e mjölk i de mörka marabou, har inte hört talas plamil i heller, så jag frågade på ica idag o dom skulle beställa hem =) hehe.. annars vet ja inte var man hittar de chokladet?
    soyayoughurten är jätte god o Otly glassen med =) så de finns lite man får äta som är gott iaf. =)

• Niiccan

okej.. fattar inte riktigt, är inte smörfett mjölkprotein i?

• Niiccan

Har någon förslag på en mjölkfri tårta till pojkens 2 års-dag ?! =)

Svar på tråden Hjälp- Mjölkfritt?