• Jennnyn

Finns det något man kan använda istället för tvättmedel?? Snabba svar önskas :-)

Skulle verkligen behöva köra en maskin tvätt. Upptäckte att jag glömt handla nytt tvättmedel. Har ingen möjlighet att gå iväg och handla nytt just nu. Jag undrar därför om man kan använda något annat än tvättmedel som funkar? Vore tacksam för svar

Annars blir det väl att vänta tills i morgon då jag kan åka och handla. Men vore kanon att få undan lite tvätt redan ikväll....

• Svar på tråden Finns det något man kan använda istället för tvättmedel?? Snabba svar önskas :-)
  • skorpionen80

Jag har haft i LITE diskmedel tillsammans med tvättmedel. Vet dock inte om det funkar med bara diskmedel. Men om du tvålar in fläckarna först utan att skölja ur tvålen så kan du kanske komplettera med lite diskmedel också?

Går det att tvätta kläder med såpa? Funkar ju för allt annat ;)

• Jennnyn

Det borde funka med såpa, men hade tyvärr ingen sådan hemma, bara ajax allrengöring. Vågade inte experimentera för mycket och riskera att ta sönder maskinen då det är en gemensam tvättstuga Jag hade liite tvättmedel i botten av ett paket, så det fick bli en maskin med det. Det hänger på tork nu, så jag hoppas det blev rent trots så lite medel

Får helt enkelt fortsätta med tvätten i morgon när jag inhandlat tvättmedel.

Tack allafall för ditt svar

• inze

För att slippa hamna i den situationen har jag ett paket med billigt tvättmedel som inte riktigt riktigt uppfyller mina Via-liknande krav på tvättmedel stående som reserv. Skulle jag behöva tvätta och upptäcker att jag glömt att handla så kan jag i alla fall "nöd"-tvätta och blir påmind om att köpa nytt av det vanliga.

Svar på tråden Finns det något man kan använda istället för tvättmedel?? Snabba svar önskas :-)