• Anonym

Rakat underliv?

Raka underlivet, eller inte?
    Jag vet inte riktigt var jag står i den frågan..... Det kan vara skönare o vara rakad, fräschare..
    men när man rakat sig ser man ju ut som en 10åring......och det kliar när det växer ut.... o hårsäcksinflammation är mindre kul....

Eftersom jag gillar att killen e rakad, så får jag ge detsamma tillbaka...*ler* så jag är oftast rakad.

Har någon tips på hur man undviker "röda prickar" som det ofta blir då man rakat?

Vad tycker ni, rakat eller ej?

• Svar på tråden Rakat underliv?
  • hannis

Jag rakar underlivet och använder barnolja och smörjer med efter rakningen. Jag slipper alla röda prickar och det blir mjuk och fint!

• webvoyage

Jag har gjort braz. vax i bade Sverige och Australien. I Sverige gick jag till en tjej pa Odenplan. Kommer inte ihag namnet, men jag ringde runt till olika salonger och fragade forst.

Det kanns lite ovant forsta gangen, men absolut inte varre an att ga till en gynekolog (om man ogillar det, gillar man nog inte att "flaka" upp sig har heller). De har ocksa handskar pa sig, sa det kanns inte som nagon direkt "kontakt". Det som gor ondast ar platsen precis ovanfor slidmynningen upp mot blygdbenet, men med ratt teknik fran deras sida ar det en mycket kort smarta pa nagra sekunder. Annars tycker inte jag att det gor ondare an att vaxa benen. Alla har vi olika smarttroskel sa man vet aldrig forran man provar.

De tar bort ALLT har, aven dar bak. De fragar om du vill ha nagot speciellt utformat eller om du vill ta bort rubbet.

Har man en gang borjat ar det svart att sluta. Jag alskar nar allt har ar borta och det ar helt lent i flera veckor. Efter kanske en 3-4 veckor borjar det komma sma fjun, som sakta blir fler och fler.

Det har ar MINA upplevelser fran Braz vaxning

Lycka till!

• webvoyage

Glomde saga att jag betalade (I Stockholm) 500kr for halva benen, brazilian och under armarna.

• liten ida

webvoyage
    Bestämt mig för att göra en brasilansk vaxning efter ha läst ditt inlägg. Jag våtrakar nu och tänkte att det skulle vara enklare under sommaren att vara vaxad så slipper man raka flera gånger i veckad. Sen tar de ju även det där bak. Kommer du ihåg vad salongen på Odenplan heter? Har kollat men inte hittat nån

PS/Avis på er, Verkar jättemysigt i Australien/DS

• Atena

Här kommer ett svar på din ursprungliga fråga: rakat eller inte!

Jag rakar mig inte alls (innanför bikibilinjen som jag rakar under sommaren -- när jag orkar). Har testat och gillade det inte alls! Jag vill inte känna mig som en tio-åring utan tycker att håret faktiskt tyder på kvinnlighet (och manlighet för killar). Att ta bort allt (vilket även innefattar trekanten, eller?) skulle jag aldrig göra! Ibland klipper jag ner håret lite, för jag har ganska mycket, men det räcker definitivt!

Att det skulle vara fräshare utan hår förstår jag faktiskt inte! Det är väl snarare tvärtom; att det blir tätatre med trosorna direkt på huden och därigenom svettigare + större risk för svampinfektioner mm. Dessutom tycker jag det är mysigt med hår; att smeka i och bli smekt i!

Men jag lägger mig inte i hur ni andra gör!

• Anonym

Jag rakar mig alltid,för jag tycker det är fräschare.Rakar mig innan det hinner börja växa ut och det kliar inte det minsta.

• Anonym

jag rakar allt, precis allt! Men jag får me inflammerade hårsäckar! Måste oxå vänta ett tag innan jag gör det igen. Håret måste vara tillräckligt långt annars börjar det blöda som bara den!
    Men den här vaxningen ni pratar om...finns den bara i stockholm?? Jag bor inte där förstår ni...lite långt att åka 60 mil för att bli av med busken där nere! Men ändå tycker jag det låter helt underbart..vara len där nere i flera veckor! *skrattar*

• alan

Jag har både vaxat och rakat mig där nere i flera års tid, men började senare få utslag, hårsäcksinflammationer, svamp, m m. Så jag gick till min gynekolog och undrade vad felet var - Det är inte bra att raka/vaxa sig, håret har vi där just för att skydda mot infektioner m m, Usch, det var jätte jobbigt i början, kände mig ofräch m m, men det är en vanesak, rakar nu endast bikinilinjen och klipper sedan resten av håret ganska kort, känns helt ok!

• webvoyage

Liten Ida

Jag kommer inte alls ihag vad namnet pa salongen hette. Jag vet att jag kollade upp salonger pa Gula Sidorna pa internet och ringde en efter en som lag i city. Odenplan var den billigaste men det fanns flera. Kommer inte ihag vad jag sokte pa - om det var hudvard eller skonhetssalong...

Om du ringer en salong i city brukar de veta om de andra har eller inte.

Lycka till

• Anonym

Näpp, rakar inte. Vaxar utanför bikinikanten på sommaren om bad är aktuellt.
    När jag växte upp hade inte det hårlösa modet kommit än (är 37). När det började komma till min småstad var jag vuxen och sambo och hängde inte med i svängarna Lite påverkad har jag blivit. Vaxar numera de håriga underbenen på somrarna. Men hårlösa underliv är fortfarande inget normalt för mig.

• Anonym

Jag rakar mig ibland, men tar bara bort håret undertill och lämnar tufsen fram. Tycker att helt rakade underliv ser alldeles för flickaktiga ut, nästan lite pedovarning.

Svar på tråden Rakat underliv?