• Anonym

Känner mig okvinnlig.. Bröst

Jag avskyr mina bröst, jag är bara 19 år och har nästintill obefintliga bröst kvar efter att jag ammat min dotter. Min dotter är snart 1 och ett halvt- Jag slutade amma henne när hon var 6 månader.

Jag var supernöjd med mina bröst när jag var gravid men nu gråter jag när jag tittar ner på dom och ser hur platt och hängiga dom är. Jag funderar starkt på en bröstförstoring men då måste jag t ett banklån och det är ju inte lite pengar det rör sig om. Jag mår helt klart psykisk dåligt över mina bröst, gråter mig till sömnsofta.

Det syns att brösten är hängiga och "urtömnda" även när jag har bh på mig, kan inte ha snygga tajta tröjor eller liknande. Urringat kan jag heller inte ha för då syns inte bara att dom är platta utan även alla hemska bristningar jag har.

Förlåt om det blev lång men den som orkat läsa ner hit och har någon aning om svaret på mina frågor kan väl försöka besvara dem?

Det jag undrar är- Kan jag göra en bröstförstoring utan lyft eller kommer det bara se konstigt ut?
    Kan jag göra en bröstförstoring med mina bristningar eller kommer dom bara synas ännu mer då?
    Hur mycket kostar en bröstförstoring?
    Och slutligen- Om du har gjort eller ska göra en bröstförstoring, dela gärna med dig av egna erfarenheter! :)

• Svar på tråden Känner mig okvinnlig.. Bröst
  • Smilla1976

Hejsan! Jag känner igen det där med att tycka brösten inte är det vackraste som finns efter amningen, du har min fulla förståelse!! Jag har dock alltid haft komplex för mina små och strutformiga bröst, men numera bryr jag mig inte så mycket.

Men vet du, kan du inte försöka omvärdera dig själv och dina bröst? Jag tänker så här om mina, de har närt en underbar liten gosse i 7 månader, so what om de är lite hängiga. Det finns ju snygga bh:ar som har lite vadd och som man kan forma om brösten i! Jag blir nog väldigt hjälpt av min sambo som tycker jag är fin som jag är och som inte tycker jag ska göra en förstoring eller lyft!

Tänk på att att det är ett ingrepp i din kropp så tänk efter noga, det kan ju vara svårt med amning efter en bröstförstoring, är det värt att skuldsätta sig för detta? Bristningar försvinner väl inte vid en operation? Ställ dessa frågor till dig själv innan du gör något drastiskt! Vill inte moralisera, alla gör som de själva vill!
    Lycka till hur du än väljer!
    kramisar Smilla

• Anonym (jag)

Jag vill tillägga en viktig sak vad gäller bröstförstoringar - det blir mycket svårare att upptäcka eventuella cancerknölar i framtiden när man har implantat. Det är en anledning i sig att skippa operationer.
    Men TS, jag har full förståelse! Jag har aldrig haft några bröst och har lidit mycket för det från ca 13 till 25-årsåldern. Sedan började jag så smått att tycka om mig själv som jag är. Håller med ovanstående - det finns bra behåar som formar om bysten och lägger till lite! ;) I dag är jag 33 år, har en underbar man och son och känner att det där med brösten inte spelar så stor roll. Har gått upp i vikt en del så numera HAR jag bröst, även om de är små, och jag älskar dom som dom är!
    Det kan fortfarande hända saker med din kropp på naturlig väg, du är så ung än. Särskilt om du är smal och går upp i vikt, då blir brösten fylligare automatiskt.

• Grönögat

Jag hade storlek 75 D innan jag hetsbantade, då försvann mina bröst och jag har nu storlek 75 B, brösten har inte kommit tillbaka, jag har väntat i 10 år, trodde att de skulle återvända när jag fick barn, men icke. Har även ammat, men det har inte gjort ngn skillnad. Jag vill ha tillbaka mina bröst! Jag tänker göra bröstförstoring och det kostar ungf. 40.000.

• Anonym (Jag också)

Jag har också små bröst som inte är alls lika fylliga efter amning av två barn. Jag lider också väldigt mkt över dom å tycker det är pinsamt att visa mig naken eftersom man ser att de är insjunkna. Jag funderar fram och tillbaka över bröstförstoring, vill väldigt gärna ha fina bröst samtidigt som en bröstoperation innebär vissa risker å är dessa risker verkligen värda att ta för något ytligt som egentligen inte betyder något för det viktigaste att ha..nämligen hälsan?
    Dessutom är jag rädd för att det ska bli något fel som gör mina bröst ännu fulare, då skulle jag ångra mig så otroligt mkt och önska mig mina gammla bröst tillbaka.

Jag har träffat en ny kille nyligen som säger att han älskar mina bröst och hela min kropp så ibland stirrar man sig kanske själv blind på de fel och brister man tycker att man har när det för killar inte spelar så stor roll, de är mer det man gör å inte hur man ser ut som har den största betydelsen.

Hade du små bröst innan skulle jag gissa att det räcker med förstoring, men jag vet inte hur mkt dom hänger?
    Bristningarna kommer väl se ut som dom gör redan idag.
    Det kostar mellan 36-50 000, beroende på vad du ska göra, vad du väljer och hur stora.

• Anonym (Mee too)

Åh vet precis hur det är, fast mina har alltid varit pyttesmå, som två ärtor ungefär....även innan jag fick barn. Kunde inte amma helt och hållet och då blev dom inte större direkt heller.
    Känne rmig oxå okvinnlig, har en J-Lo rumpa men inget fram så inge proportionelig öve rhuvudtaget. Får fylla BH-n med extra vadd. Har lagt in bikinikuddar så man får nåt slags put där framme. Skittråkigt, men jag skulle nog inte våga operera mig. Känns ju "kul" när en 7-åring har större bröst än en själv

• Anonym

Hej igen alla, kul (?) att det är så m¨nga som skrivit och peppat. Min bröst är en liten b kupa, skulle få plats i en akupa också om jag rullade ihop dem men i en bkupa kan jag fylla upp med kuddar. Vill så gärna ha lite bröst, jag är inte orolig över en op och risken över att brösten ska bli fulare, för det är omöjligt. MEn det är mycket pengar det handlar om..  

• Anonym

Hej TS!

Jag var ganska ung när jag födde vårt första barn. Jag gick upp mycket i vikt och efter graviditeten upptäckte jag hur hemskt ful min mage hade blivit. Som en tom skryklig påse. Jag har lärt mig att leva med det - det har växt två underbara barn i min mage. Den underbara kärleken till dem får mig att stå ut med "påsen". Jag har dåliga dagar då jag avskyr mitt utseende men jag försöker se till det jag tycker om hos mig själv, mitt långa ljusa hår t.ex. Jag slår vad om att du är jättesöt och inte minst att du är en fantastisk mamma!

• Anonym (piller)

Vill bara tala om att bröstförstoringspiller hjälpte på mej. Inga bomber men helt klart en förstoring. återstår att se om jag får cancer eller inte. i asien påstår man att de är bra mot cancer. ångrar mej inte, då det finns en hel del risker med operation oxå.
    finns en hel del bluffpiller oxå.

åsså kan man ju träna bröstmusklerna oxå.

• Anonym
    Anonym (piller) skrev 2009-01-22 17:52:33 följande:
    Vill bara tala om att bröstförstoringspiller hjälpte på mej. Inga bomber men helt klart en förstoring. återstår att se om jag får cancer eller inte. i asien påstår man att de är bra mot cancer. ångrar mej inte, då det finns en hel del risker med operation oxå.finns en hel del bluffpiller oxå.åsså kan man ju träna bröstmusklerna oxå.
    Åh! det där har jag hört om! Vad var det för piller!?
  • Anonym (HM!)
    Ja vad e de för piller??? :)

Samma problem som TS här, tyvärr :(
Svar på tråden Känner mig okvinnlig.. Bröst