• Anonym

Finne i underlivet? Äcklevarning

För ungefär en vecka sedan upptäckte jag en knöl på insidan av ena blygdläppen. Alltså, den sidan som är in mot själva underlivet. Lite svårt att förklara Det var på den yttre blygdläppen och knölen satt högt upp, en bit ovanför klitoris.

Jag tyckte att den var märklig, stenhård och klotrund. Jag bad sambon titta efter och han såg knölen. Sen fick jag mens och har inte varit där och pillat nånting mer än att jag tvättat mig när jag duschat såklart och då har jag inte tänkt på den.

Nu skulle jag nyss raka mig och hittade knölen igen. Jag blev orolig eftersom den fortfarande fanns kvar och började tänka cancer. Efter duschen satte jag mig ner och försökte se knölen i en spegel. Den syntes lite men det var ju inte det lättaste. Stor som en ärta ungefär. När jag klämde på den så brast den och ut kommer samma snusk som kommer ur finnar.
    Kan man ens ha en finna i underlivet? var det något annat? Bör jag kolla upp det här hos gyn? Det gör inget ont, nu är den liksom punkterad. Precis som en finne.

• Svar på tråden Finne i underlivet? Äcklevarning
  • Anonym

kan vara en ofarlig cysta du har...en kompis till mig har haft det på samma ställe som du beskriver

• Anonym

säkert en finne, jag har haft så oxå några ggr.

• Anonym

Brukar ibland få finnar där nere, men jag gillar det - jag har en sjuk fascination för att få "klämma" finnar och höra när de brister :) sjuk, yes :)

• Anonym
    sasssyy skrev 2009-01-18 21:22:25 följande:
    klart man kan ha finnar.. men den har ju suttit där så länge så det är väl itne troligt att det är en. men det låter som en sån där talgkörtel eller nåt som man kan få där nere, totalt ofarligt.
    Det är några mini, mini små prickar runt den här. Som talgköttlar ser dom nog ut ja.

Varför får man såna? Har jag fel balans i underlivet eller nåt?
    Jag lämnade cellprov för bara någon månad sedan och det var felfritt. Och gyn tittade ju samtidigt då och allt såg normalt ut, men jag var lite röd. Dock har jag inte svamp utan hon trodde mer på lättirriterad hud på utsidan av underlivet. I underlivet ser allt normalt ut säger hon.

Ska jag göra nåt åt det här? Jag är lagt lite åt det hypokondriska hållet och behöver lugna ner mig lite.
  • Anonym

hahaha, anonym 4, jag är likadan, det är äckligt med fascinerande. helt knasigt. haha.

• Anonym

Jag klämde hårt på den förra veckan när jag hittade den, då hände ingenting. Nu behövde jag inte klämma hprt alls innan den brast. Så den var liksom mogen att gå sönder, jag klämde inte ihjäl den med våld

• Anonym

Ha ha, vi verkar vara lite sjuka :) finnar is the best, bara de inte kommer i fejjan. Det är inte riktigt lika upphetsande :D

• Anonym

Jag har haft "bolder" i underlivet 3 ganger. De ar helt enkelt porer som har blivit igentappta. Den forsta var nastan stor som en golfboll och gjorde jatteont. Jag fick radet att sitta pa en varmedyna och bada varmt sa skulle den mogna och spricka. Nar den sprack kunde jag nastan hora det och ut kom en massa gegga. Den andra gjorde jag likadant med. Nu har jag en tredje och jag har testat att sitta pa varme, men det verkar inte funka. Sa jag ska till doktor pa onsdag sa far hon kolla den.

• Anonym

Nu har jag tittat igen. Det var nog en finne. En fet fan. Den ser precis ut som en nyklämd finne nu. Har tvättat med en parfymfri våtservett och ska sova i lyftiga trosor av renaste bomull inatt.

Tack för era svar!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-01-18 21:30:23 följande:
    Jag har haft "bolder" i underlivet 3 ganger. De ar helt enkelt porer som har blivit igentappta. Den forsta var nastan stor som en golfboll och gjorde jatteont. Jag fick radet att sitta pa en varmedyna och bada varmt sa skulle den mogna och spricka. Nar den sprack kunde jag nastan hora det och ut kom en massa gegga. Den andra gjorde jag likadant med. Nu har jag en tredje och jag har testat att sitta pa varme, men det verkar inte funka. Sa jag ska till doktor pa onsdag sa far hon kolla den.
    Men stackare, hoppas du blir av med den snart!
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-18 21:35:21 följande:

Men stackare, hoppas du blir av med den snart!
    Tack! Denna gor dock inte sa ont och den har blivit mindre. Ska ju dessutom kolla den snart.
Svar på tråden Finne i underlivet? Äcklevarning