Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

    Vi som fick barn i juli 07 del 7

    här är jag med!

    Nästa vecka ska Maja börjas inskolas på dagis, ska bli jätte spännande


    Maja 070703
  • elinville

    En fråga till er som ha barn på dagis redan:
    Vad ska man ha på dem för kläder? Jeans är ju "slittåligt" men känns så obekvämt under overallen... Jag har många långärmade mjuka klänningar/tunikor till Maja och tights till, kan man ha det eller tycker personalen det är för "fesigt"?
    Kanske ska tillägga att jag bor i malmö och här är typ aldrig minus, och skulle det vara så har jag ett fleeceunderställ med.


    Maja 070703
  • elinville

    Jag har klippt Maja själv flera gånger, särskilt luggen och lite i nacken. Men nu börjar jag känna att det nog är dags att gå till en frisör för att få det riktigt gjort men jag har ingen aning vilken frisör man ska välja... Majas hår börjar bli långt och tjockt. Längtar tills dom får mittbena med, Majas hår går bara framåt


    Maja 070703
  • elinville

    ee06: GRATTIS! Vad roligt! Vi tänkte starta verkstaden till sommaren, om jag klara hålla mig Är sååå sugen redan nu!
    Usch, var du så dålig så du fick bli inlagd? Tvi vale! VAr det likadant med Lukas?

    Majras: Inskolningen går kanon, har iofs bara varit där två dagar än men redan första dagen så såg jag inte röken av Maja. Fick gå rundvisningen själv för hon skulle minsann stanna kvar o leka med de andra barnen Var lite pinsamt idag bara, när barnen skulle få frukt hade fröknarna skurit upp så de skulle få en varsin halv banan, men Maja som är väääldigt matglad tog snabbt och stoppade en i munnen och tog en i varje hand och sprang iväg Tror inte fröknarna riktigt ville säga till henne när jag var där, men hon behöver nog lära sig lite dagis-hyfs


    Maja 070703
  • elinville

    Här är en till! Maja skriker och stampar när hon inte får som hon vill, fast det har hon gjort o felra månader nu. Envis som tusan!! Nytt är att hon försöker samla poäng genom att låstsas hon bli ledsen på riktigt, hon riktigt kämpar med att klämma fram några tårar..svårt att låta bli att skratta


    Maja 070703
  • elinville

    Min Maja är också otroligt bestämd! Det ska vara som hon vill annars j-a rent ut sagt Jag börjar tro att hon redan är på väg in i 2 års trotset och är hon inte det bävar jag för när hon kommer dit :p

    Hur mkt pratar era små? Maja har ganska många ord, men använder bara ett fåtal dagligen. Fråga man om vad olika saker heter kan hon många, men sen använder hon inte dom...som tex lampa. Är vääääldigt sällan hon säger lampa bara så där. Men hon har blivit en riktig härmapa, härmar mkt man säger fast hon inte har en aning om vad det är. OCh favortleken är fortfarande att peka på massa olika saker och bilder och så ska jag säga vad det är för nåt.

    ee06: Är sååå avis på dig!! Vi ska börja till sommaren, kan knappt vänta!


    Maja 070703
  • elinville
    EJN skrev 2009-03-20 22:46:00 följande:
    Idag var jag så stolt över honom, han satt inne på sitt rum och lekte själv en lång stund medans jag städade, men sen fick jag ju se att ungen hade fått tag på en toarulle och fläckt ut papper över halva rummet, suck...
    Idag vaknade Maja före mig och jag låg och drog mig lite extra, hörde hon pysslade i köket och jag tyckte det var så skönt att hon kunde underhålla sig själv litemedans jag låg och drog mig. Ända tills jag gick upp och fick se att hon hade hällt ut ALL hundmat från säcken (7kg)...små små kulor ÖVERALLT! Dessutom hade hon plaskat glatt med vattenskålen och var dyngsur från topp till tå...
  • elinville

    Vi bytte efter jul tror jag det var, vi har en sån säng från IKEA som man lätt bygger om och tar bort ena sidan av spjälsängen. På så vis blev det ju samma säng fast utan sida så att säga. Funkade från första natten! Och sååå skönt, för förr fick vi springa o hämta henne kl 04 när hon vaknade och ville in till oss...nu kommer hon tassandes själv istället med nallar och snuttar Ibland har vi ingen aning om vem som har lyft upp henne ens, hon bara ligger där mellan oss när vi vaknar. Dvs INGEN störd nattsömn överhuvudtaget!! Jag visste inte innan att jag faktiskt inte var utvilad eftersom jag hämtade henne på nätterna, där ser man

Svar på tråden Vi som fick barn i juli 07 del 7