Skriker hysteriskt varje gång han vaknar...
Har en kille på sex månader som har väldigt svårt för att slappna av och somna. Det har blivit bättre dagtid och han kan somna själv i vagnen när han är riktigt trött. Annars kan han bara somna om man bär runt honom i famnen, om man kör ute med vagnen eller om jag ammar honom. På nätterna har han jättesvårt att somna. Han sover i vår säng och oftast måste jag amma honom för att han ska kunna slappna av och somna, annars skriker han sig hes och somnar ibland av utmattning vilket jag inte tycker är en bra metod. När han väl har somnat dröjer det inte länge innan han vaknar igen. Ibland tar det 5 minuter, och som längst kanske en och en halv timme. Då skriker han hysteriskt, igen... Då måste vi antingen gå upp och bära runt tills han somnar om eller så får jag amma igen. Så fortsätter det nästan hela natten. Han vaknar med jämna mellanrum, ofta en gång/timme, och skriker. Somnar oftast om ifall jag ammar, men jag får ingen sömn eftersom han använder mig som napp... Dessutom har han ibland inte någon direkt matlust på dagen eftersom han har legat och småätit hela nätterna.
Någon som har några bra tips på hur man kan ändra på situationen? Eller kan det ändras av sig själv? Vill inte låta honom skrika sig till sömns... Men vill inte vara napp hela nätterna heller.