• lindaiv

Hudvård för pcoare?? pco finnar Hjälp!

..hej, en fråga varför är piller det 1a alternativet, å varför får du detta ist ?

Korre är 2 år...
  • lindaiv
    evelinna skrev:

"Förstahandsvalet är p-piller egentligen, men eftersom jag inte bör ta p-piller så fick det bli spironolakton"

Hej... det var därför jag fågade varför du får detta ist för ppiller. Alltså har det något med effekten att göra? ël vill´/ kan du inte bara ta p-piller .....

Jag skulle nämligen behöva ta tag i mina pcos biverfningar. främst hyn & håret på hakan.... men vikten kan ju bli bonus!!!
    *L*

var snäll du är sm svarar )
    Korre är 2 år...
  • lindaiv

Oki tack för svaret evelina81.

Då ska jag nog inte ha p-piller i framtiden, för jag har sm du blodprpp i fam & bröstcancer nära!!

skönt att få bli av med hyn& hår... ska beställa tid

Korre är 2 år...
  • lindaiv

Hej.... nä jag har inte tagit tag i nått ännu. Men jag har inte så bråttom heller med det, bara ha allt klart när jag väl bestämmer mig, alltså var & vem jag ska vända mig till! Har läst lite själv å tydligen ska Kista Gyn mott ha bra för hormon "problematik". Ska kolla lite mer .....

Nä anits.... det kan ju vara lite trixigt om det är finnarna som är problemet, då behöver man ju ex Roacutan..... ( hur det nu stavas, ), å inte är den ju bra om man har ångest .

...Jag har tagit den för mååånga år sedan , å för mig var den bra!!!

Korre är 2 år...
  • lindaiv

Ja hoppas det löser sig... inte kul med hyn å massa annat skit med pco. Inte heller så trevligt att inte få må så bra som man vet att man kan!!! Lycka till med det

Korre är 2 år...
  • lindaiv

... anits, är du som det står 83:a?

Jag är 72:a.. har oxå ångrat mååånga män ( tur ingen dock som varat länge, men skitstövlar finns i alla former!! ), men på vägen glömmer man. Jag lovar, inte lätt för dig att se nu.... :-0

vad har det med  denna tråds rubrik att göra , inget !! Men jag sa det till dig )

Kram.... allt kan bara bli bättre

...( så sa en lärare i psykologi jag hade en gång, att dom med depps, dom var dom bästa patienterna , för som sagt hon sa "Allt kan bara bli bättre". Ja förutom såna med psykoser å kroniska psyk problm... ) 

Korre är 2 år...
Svar på tråden Hudvård för pcoare?? pco finnar Hjälp!