Ovanlig diagnos
Hej!!
Jag har en liten dotter på 11 månader som har fått en diagnos som är väldigt ovanlig. Det finns endast 8 rapporterade fall i hela världen...
Min lilla flicka har en lång sjukdomshistoria. Det hela började med att hom fick epilepsi när hon var 3 månader. När dom sen gjorde vidare undersökningar på henne kunde man även konstatera att hon hade en omfattande hjärnskada. I somras fick hon infantil spasm som vi kämpade imot ett par månader. Fy, vad jobbigt det var... Hon har även CVI, så vi vet inte hur mycket och vad hon ser...
Så, som sagt. Nu har läkarna ställt denna diagnosen - MPPH syndrom. Samtidigt som det känns skönt att ha ett namn på vad hon har så känns det jätte jobbigt. Vad innebär detta syndromet, hur ska det gå för min lilla tjej osv osv. Man har inga svar då det första fallet rapporterades år 2004.
Man tror inte att det är genetiskt, men vi är livrädda för hur det går om vi ska skaffa fler barn vilket vi vill eftersom lilltjejen är vårt första...
Vill igentligen bara komma i kontakt med andra föräldrar som också har barn med speciella behov.
Skriv gärna och berätta hur ni klarar er...